بیانات رهبری نقشه راه نظام در مواجهه با برجام است 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: بیانات مقام معظم رهبری نقشه راه نظام در مواجهه با آمریکا، اروپا و برجام است و سخنان ایشان با کلماتی روشن، قاطع و خالی از ابهام و ایهام بوده که جای هرگونه برداشت دلخواه و تفسیر به رای را می‌بندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ بهمن حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، با اشاره به این که یکی از ضروریات جامعه امروز ما رعایت اصول اخلاقی است، گفت: رعایت اصول اخلاقی در رفتار و گفتار زیر بنای روابط صحیح اجتماعی است.


امام جمعه زهکلوت افزود: اتفاقات و حوادثی که گاهی در فضای مجازی و حقیقی جامعه ظهور و بروز می‌کند نشان از وجود بد اخلاقی ها و به نوعی نشان از افول اخلاق در جامعه دارد که مصادیق آن را می توان در خشونت، نزاع، توهین، تهمت، دروغ، ریا و تجاوز به حریم خصوصی افراد عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد: اخلاق مترتبط کننده روابط افراد جامعه با یکدیگر است و اگر چه اخلاق فردی تا حدی به آراستگی روح و جسم کمک می‌کند اما با توجه به فضائل و رذائل اخلاقی، عدم رعایت آداب از سوی دیگران و در سطح کلان اجتماع می تواند به شدت بر روی زندگی ما تاثیر گذار باشد.


حجت الاسلام بامری با اشاره به روایتی از حضرت رسول (ص)، بیان کرد: تاثیر رفتار و گفتار بزرگان و نخبگان جامعه بر مردم بسیار حائز اهمیت است چرا که نگاه مردم به بزرگان و نخبگان جامعه بوده و از آنها الگو می گیرند و نیز فعالیت نخبگان، بزرگان، عالمان و مسئولین جامعه در معرض عموم است.


خطیب جمعه زهکلوت ادامه داد: پس ما باید بسیار مراقب و حساس بوده و تلاش کنیم تا با اعمال و رفتار خود الگوی اخلاق عملی در جامعه باشیم.


وی با اشاره به ناکامی های آمریکا در مقابله با ایران در قضایایی همچون پیروزی انقلاب، فتنه ۸۸ و تحریم های بی سابقه، تصریح کرد: 42 سال است که آمریکا در مواجعه با ایران اسلامی و مردم انقلابی آن دچار شکست های مکرر شده است و این امر ریشه در خطای محاسباتی  آمریکایی ها دارد و موجب بر باد رفتن آبروی آمریکا و صهیونیسم است.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: حرکت بالنده انقلاب اسلامی در این ۴۲ سال گذشته سند گویای این ادعا است که اگر نگاهی به بیش از بیست شکست راهبری دشمن در سه ساله اخیر بیندازیم درس ها و عبرت های فراوانی دارد.


امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: آمریکا، استکبار جهانی و صهیونیسم از  درک درست عظمت انقلاب و نظام اسلامی، مردم، رهبر حکیم انقلاب و حرکت رو به جلوی آنها عاجز است زیرا در محاسبات خود دچار خطا شده و قطعا در اقدام و عمل راه به جایی نمی برد.


وی به تبیین فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در موضوع برجام و در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش پرداخت و عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری نقشه راه نظام در مواجهه با آمریکا، اروپا و برجام است و سخنان ایشان با کلماتی روشن، قاطع و خالی از ابهام و ایهام بوده که جای هرگونه برداشت دلخواه و تفسیر به رای را می‌بندد.


حجت الاسلام بامری ضمن توصیه به حفظ هوشیاری در مقابل دشمنان، تاکید کرد: برای تحقق این نقشه راه تنها و تنها باید یک صدای واحد از ایران و مسئولین ایران شنیده شود و هر صدایی که غیر از بیانات رهبری را پژواک دهد، صدای دشمن بوده و پیام ضعف را برای دشمن ارسال می کند.


خطیب جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبری، در ایران کسی به یاوه گویی  آمریکا و اروپا گوش نمی دهد و حرف منطقی، عاقلانه و مستدل این است که ایران به تعهدات خود عمل کرده و اما غربی ها نه تنها به تعهداتشان عمل نکردند بلکه به بدترین نحو ممکن نیز تحریم ها را افزایش دادند.


وی یادآور شد: توپ در زمین آمریکا و اروپا بوده و آنها به ما بدهکار هستند و حق شرط گذاشتن  با ایران است چرا که در مدت ۷ سال گذسته ایران وفادار به عهد و پیمان خود بوده است.


حجت الاسلام بامری در خاتمه تصریح کرد: شروط ایران برای بازگشت به برجام لغو تحریم ها و راستی آزمایی در میدان عمل است و نه صرفا روی کاغذ بنابراین آمریکا و اروپا باید بدانند این شروط برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی لازم هستند.

کد خبر 1026493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha