خطای محاسباتی دلیل شکست پی در پی دشمنان در مصاف با ایران 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: یکی از اصلی ترین دلایل شکست های پی در پی آمریکا در مصاف با جمهوری اسلامی ایران خطای محاسباتی آمریکا و سایر دشمنان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ بهمن حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن تشکر از حضور مردم انقلابی در ویژه برنامه های دهه مبارک فجر و راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن، گفت: ۲۲ بهمن بیش از ۴۲ سال است که به ما درس استقامت و ایستادگی در مقابل قدرت های قلدر و مستکبران عالم آموخته است.


امام جمعه آسمینون افزود: بیست و دوم بهمنی که با حضور و اتحاد مردم و رهبری امامین انقلاب ۴۲ سال است که محاسبات دشمن را به هم ریخته و نقشه آن را نقش بر آب کرده است.


وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل شکست های پی در پی آمریکا در این سال های گذشته در مصاف با جمهوری اسلامی ایران، خطای محاسباتی آمریکا و سایر دشمنان بوده است.


حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: نمونه های بارز این شکست ها در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، تحریم‌ های بی ‌سابقه و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس است و دلیل این خطای محاسباتی در این است که درک دشمنان از واقعیات غلط بوده و آنها درک درست و شناخت درستی ندارند.



خطیب جمعه آسمینون تاکید کرد: عجز و ناتوانی دشمن از درک و فهم عظمت اسلام و آموزه‌های دینی، نو بودن و غیر قابل پیش بینی بودن تجربه انقلاب اسلامی، فرهنگ ناب اسلام، فرهنگ عاشورا و انتظار، عجز دشمن از اصل بی بدیل ولایت فقیه و رهبری، عدم شناخت دشمن از شخصیت والای امامین انقلاب و ابعاد شخصیتی ایشان، شگفتی دشمن و عجز آن از مقاومت بی نظیر مردم، عجز دشمن از پیوند مستحکم بین مردم و حاکمیت اسلامی و حماقت ذاتی دشمنان اسلام و انقلاب که قرآن کریم و روایات ما بر آن تاکید ویژه دارند، از جمله محاسبات اشتباه دشمن در مورد ایران است.


وی با اشاره به برجام، ابراز کرد: اخیرا مقام معظم رهبری چند نکته را به عنوان راهبرد و فصل‌ الخطاب اعلام کردند؛ در مرحله اول طرف‌های مقابل حق ندارند برای ایران اسلامی شرط بگذارند در مرحله دوم سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران در مورد برجام لغو کلیه جانبه تحریم ها توسط آمریکا و راستی‌آزمایی آن توسط ایران و آنگاه برگشت ایران به تعهدات برجامی است.


حجت الاسلام احمدی نیک اضافه کرد: ایران حق دارد شرط بگذارد زیرا به کلیه تعهدات خود عمل کرده است اما غربی ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند بنابراین حق ندارند برای ما شرط بگذارند.


امام جمعه آسمینون بیان کرد: این فرمایشات رهبری به منزله نقشه راه نظام در مواجهه با آمریکا و اروپا در قضیه برجام است قاطع و سریع و بدون ابهام که کسی نتواند تفسیر به رای کند برای تحقق این نقشه راه تنها باید یک صدا از ایران و مسئولین ارشد و میانی شنیده شود غیر از این اگر اتفاق بیفتد علامت و سیگنال ضعف به دشمنان است که دشمن را گستاخ می‌کند و این کار مطلقا خطا است.


وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا بدهکار ایران هستند بنابراین مسئولین و صاحب نظران نباید عجولانه و شتابزده عمل کرده و طرف مقابل باید عجله کند زیرا خیلی وقت ندارد و ما نیز نباید بیش از این اندازه منتظر آنها بمانیم.


حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: همه باید بدانیم که راز و رمز پیروزی ما در سخن گفتن منطقی، عقلانی و استدلالی همراه با قاطعیت لازم و انعطاف به اندازه است پس رهنمودهای مقام معظم رهبری الگوی روشنی از عقلانیت انقلابی است که باید برای همگان و مخصوصا مسئولین الگویی در مواجهه با دشمن باشد.


خطیب جمعه آسمینون در خصوص حرکت و حواشی که در نقطه ای از کشور در روز ۲۲ بهمن اتفاق افتاده و توهین به مسئولین بود، تصریح کرد: یکی از ضروریات امروز جامعه ما رعایت ادب، اخلاق و کنترل زبان است مسئله بد زبانی متاسفانه در جامعه و مخصوصاً در فضای مجازی نگران کننده است بنابراین یکی از چیزهای بسیار مهم حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن است.



وی ادامه داد: رعایت اصول اخلاق در رفتار و گفتار زیر بنای روابط صحیح اجتماعی است که اگر کنترل و مهار نشود این مسئله در جامعه تبعات بسیار بدی دارد و می توان به مواردی همچون احساس عدم امنیت عمومی در تعاملات اجتماعی و گسترش بی اعتمادی اشاره کرد.


حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به عراق، یادآور شد: این سفر برای ما و عراق مخصوصا در زمینه خنثی کردن نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان میان این ۲ ملت، کشور دوست و همسایه و محور مقاومت بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 1026500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha