بخش عمده مشکلات کشور به خاطر عدم مدیریت صحیح است

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه آن روزی که برجام تصویب شد تحریم‌های آمریکا ۸۰۰ مورد بود و از روز تصویب تا امروز ۷۵۰ تحریم دیگر افزوده شده و عناوین آن حقوق بشر و تروریسم و موشکی دروغین بوده، گفت:بخش عمده مشکلات کشور به خاطر عدم مدیریت صحیح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز(۲۴ بهمن) در خطبه‌ های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله تقویت براساس تقواگرایی نیازمند به مرزبندی در زندگی است، گفت:  تفاوت میان مرزبندی و حصاربندی وجود دارد؛ در زندگی انسان مرزبندی وجود دارد و نه حصاربندی؛ البته انقلاب مقدس اسلامی ما هم رشد اجتماعی و هم رشد سیاسی را در جامعه ما پرورش داده است.

 

امام جمعه مشهد افزود:تقوا به معنای حصاربندی در زندگی نیست بلکه مرزبندی است؛ مرزبندی مبتنی بر مرزشناسی است یعنی اعضای یک خانواده از زن و مرد و دختر و پسر باید مرز را بشناسند و مرز آن چیزی است که خداوند متعال حرام قرار داده است. شناخت خط قرمزها برای اعضای خانواده نتیجه‌اش مرزبندی زندگی است.

 

وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ما روز نخست پیروزی انقلاب به خاطر پیروزی انقلاب بود؛ امروز دشمن دچار فروپاشی از داخل خود شده است، تحریم‌ها قطعا اثر داشته اما مشکلات ما قطعا صرفا تحریم‌ها نیست و اقلی از مشکلاتی را تحریم‌ها شکل داد، مردم ما عشقشان به انقلاب از روزی که آنها خواستند تحریم وضع کنند بیشتر شده است؛ بخش عمده مشکلات ما به خاطر سوءمدیریت است و ان‌شاءالله ندانم‌کاری است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: آمریکا در تحریم‌ها دست به انتحار اقتصادی خود زد و خودش را در پرتگاه یک فروپاشی داخلی قرار داد، ۴۲ سال از این انقلاب گذشت و در این ۴۲ سال امام و مقام معظم رهبری در مقابل آمریکای ناپاک و غرب دنباله‌رو موضع داشتند و این فقط یک احساسات نبود و یک دشمنی صرف نبود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آن روزی که برجام تصویب شد تحریم‌های آمریکا ۸۰۰ مورد بود و از روز تصویب برجام تا امروز ۷۵۰ تحریم دیگر افزوده شده و عناوین آن حقوق بشر و تروریسم و موشکی دروغین بوده است و امروز با بیش از ۱۵۰۰ تحریم روبه‌رو هستیم؛ حالا به برجام برگردد می‌گوید ممکن است تحریم هسته‌ای را بردارم و برای بقیه‌اش هم باید مذاکره کنیم و هرچه دارید بدهید؛ این توطئه آمریکاست.

 

وی گفت: نظام ما رهبر و ولی امر دارد بنابراین ما باید هوشیار و بیدار باشیم و گول برخی را نخوریم، دشمن در تمام زورآزمایی خود شکست خورده و در تمام زور زدن اقتصادی خود شکست خورده اما به تزویر و شیطنت خود امیدوار است

کد خبر 1026510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha