بیانات رهبری برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی فصل الخطاب است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: مقام معظم رهبری شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی را لغو عملی همه تحریم‌ها از طرف آمریکا اعلام کردند و امیدواریم شاهد چند صدایی نباشیم؛ همه تاکید برتحقق این مهم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در خطبه مجازی نماز جمعه امروز(24بهمن) بیان کرد: یکی از توصیف‌هایی که حضرت علی (ع) در فراز خطبه نماز جمعه خودش در رابطه با پیامبر اکرم(ص) فرمودند این است که خداوند پیغمبر را کلید وحی خودش قرار داده است، وحی کانون خیرات و برکات است همه برکات در وحی خداوند است از کانال وحی، خدا به انبیا آنچه که مایه سعادت و هدایت بشریت است انتقال داد، پس وحی مسئله بسیار مهمی است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: حضرت علی (ع) با اینکه دنیا را بسیار مذمت می‌کرد و شاید فراوان‌ترین مذمتها نسبت به دنیا در کلمات ایشان باشد اما در عین حال در یک مورد یا در موارد بسیار اندک دنیا را می‌ستاید و از آن تعریف می‌کند و آنجایی که از دنیا تعریف می‌کند به‌خاطر همان اتصالی است که دنیا با وحی دارد به‌عنوان نمونه حضرت علی (ع) می‌فرماید که دنیا محل نماز فرشتگان و محل نزول وحی خدا است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: عالم دنیا و فضای دنیا جای نماز فرشتگان و محل نزول وحی خداوند است جایی که محل وحی خدا باشد از مقام بالایی برخوردار است وحی آنقدر مهم است که دنیایی که از نظر علی (ع) مذموم است ستودنی می‌شود، در مجموعه کلمات علی (ع) به پیغمبر(ص) پنج صفت نسبت داده شده است.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به خطبه ۷۲ نهج البلاغه گفت: پیغمبر اکرم(ص)  امین وحی، انتخاب شده خدا و سفیر وحی خدا، دریافت‌کننده و حفظ‌کننده وحی، خداوند پیغمبر را کلید کانون و خزینه وحی قرار داده و اینکه پیامبر خاتم وحی است، این پنج توصیف از پیغمبر در ارتباط با وحی توسط حضرت علی (ع) بیان شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: قرآن مجید هم در سوره شوری آیه ۵۲ بیان کرده که ما روح را به تو وحی کردیم که همین قرآن است، اتصال و ارتباط پیغمبر(ص) با وحی با عنوان مفتاح وحی بودن است بیان شده که در هیچ کجای از این توصیف‌ها نیامده که پیامبر(ص) خالق وحی است و در وحی سهمی دارد به این شکل که سازنده و پردازنده باشد آنچه که برخی‌ها می‌گویند که یک معنای بی صورتی القا شده و ایشان آن را صورت‌بندی کرده درست نیست.

 

وی با اشاره به سوره نجم بیان کرد: پیامبر هیچ سخنی که از روی هوا باشد نمی‌گوید هر حرف پیغمبر(ص) برآمده از وحی است قرآن از وحی بوده و محتوا و هم حقیقت و انشاء و ادبیاتش وحی است پیامبراسلام حضرت محمد مصطفی(ص) تنها سفیر است و دریافت می‌کند، البته عالم مفسر و مبین وحی است همچون طوطی نیست که بیاموزد و  بیان کند و به معانی توجه نکند، امیدواریم خداوند ما را قدردان وحی قرار بدهد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه در چهارشنبه جاری یوم الله ۲۲ بهمن شاهد حضور گسترده مردم خوبمان بودیم، گفت: در فزاری از بیانیه گام دوم آمده که؛ از سویی نگاه امیدوارانه ملت‌های زیر ستم و جریان‌های آزادی‌خواه جهان و برخی دولت‌های مایل به استقلال و از سویی نگاه کینه‌ورزانه و بدخواهانه رژیم‌های زورگو و قلدرهای باج طلب عالم بدان دوخته شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: بدین گونه مسیر جهان تغییر یافت و زلزله انقلاب فرعون‌های در بستر راحت آرمیده را بیدار کرد دشمنی‌ها با همه شدت آغاز شد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزه این ملت و رهبری و تایید شده امام عظیم‌الشان ما تاب آوردن برابر آن همه خصومت و توطئه و خباثت امکان‌پذیر نمی‌شد.

 

وی بیان کرد: نقش انقلاب اسلامی در اینکه بالاخره زلزله‌ای در دنیای منافع ظالمان و مستکبران جهان به وجود آورده از خواب فرعونی بیدارشان کرده و جبهه گیری‌ها شروع و دشمنی‌ها آغاز شده آنچه که عامل پیروزی و تداوم انقلاب بود از نگاه مقدم رعب‌انگیز ایمانی مردم و دوم رهبری ایمانی و تایید شده امام عظیم‌الاشان بوده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: امتی بیدار، مومن و با انگیزه ایمان و امام بیدار با آن قلب روحانی و رهبری الهی توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و دشمنان را ناامید کنند در ۲۲ بهمن امسال نمونه این هماهنگی‌های ایمانی را دیدیم گرچه با خودرو بود و محدودیت کرونایی وجود داشت اما واقعا مردم با همان شور و احساسات نشان دادند که بصیرت وجود دارد.

 

خطیب جمعه ساری یادآور شد: اگرچه امام ما در میان ما نیست امام جانشینی که مثل همان امام با همان نورانیت قلبی است و توانست سه دهه ناخدای این کشتی باشد و هدایت کند امت و امام این ترکیب زیبا توانستند این انقلاب را پیروز کند تا به دست صاحبش بسپاریم،از حضور با شکوه مردم تقدیر دارم یاد شهیدان را گرامی می‌داریم.

 

وی تاکید کرد:  مقام معظم رهبری در رابطه با بازگشت آمریکا به برجام و مذاکرات جمله روشن و شفافی را فرمودند که منطق و افکار خدا و دینش می‌پسندند بازگشت ایران به تعهدات برجامی و شرط برگشت آمریکا به برجام لغو همه تحریم‌ها از طرف آمریکا است و آن هم نه روی کاغذ بلکه در عمل باید لغو شود و از طرف ما راستی‌آزمایی صورت بگیرد اگر لغو شد آمریکا به مذاکرات برگردد ما هم به تعهدات برگردیم. امیدواریم شاهد چند صدایی نباشیم همه تاکید برهمین موضوع را داشته باشیم.

 

خطیب جمعه ساری اذعان کرد: در سفر روسیه تاکید شده بر هماهنگی و توافقات راهبری دراز مدت با روسیه در  هر حال کشورهایی که می‌توانند فرصت باشند باید  روابط را با این‌ها گسترش بدهیم و این خودش یک نوع پدافند غیرعامل به حساب می شود‌.

 

وی تصریح کرد: بر طبق یک حدیث در شرایط سخت باید صبر داشته و به مقدرات خدا رضایت داشته باشیم در راستای حمایت از دین خدا قدم برداریم و سختی‌ها و تیربلا را به جان بخریم و در شرایط عادی و راحت شکرگذاری کنیم در شرایط راحت باید شکرگذاری را افزایش بدهیم تا رفاه را زمینه‌سازی کرده و زمینه‌های جهش تولید و زمینه اشتغال مملکت  فراهم شود‌.

کد خبر 1026525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha