سیر ابتلا به کرونا در استان قزوین صعودی است

کرمی با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان گفت: با توجه به سیر صعودی این بیماری و مشاهده نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان لازم است رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی اکبر کرمی» در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: متأسفانه سیر ابتلا به بیماری کرونا در استان قزوین، صعودی بوده و تعداد مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 112 مورد ابتلای قطعی به کرونا در استان قزوین داشتیم که 31 نفر از این افراد در بیمارستان های استان بستری شدند.

 

وی عنوان کرد: تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند به 240 نفر رسیده که عدد قابل تأملی است.

 

کرمی تصریح کرد: با توجه به مشاهده نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان قزوین، باید پروتکل های بهداشتی بسیار جدی گرفته شود زیرا شدت ابتلا و سرعت این نوع از ویروس جهش یافته کرونا بسیار بیشتر از کووید 19 بوده و میزان کشندگی بیشتری هم دارد.

 

وی یادآور شد:  از مردم خواهشمندیم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام بیشتری داشته باشند تا مبادا دچار اپیدمی کرونای انگلیسی در استان قزوین شویم.

 

گفتنی است بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین 23 بهمن ماه، مرد 48 ساله ای در آبیک به علت ابتلا به کرونای انگلیسی جان خود را از دست داد که نتیجه تست برخی از اعضای خانواده این فرد هم مثبت بوده که در حال حاضر در قرنطینه به سر می ‌برند.

کد خبر 1026629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha