۱۸ آموزشگاه آزاد آموزش‌های مهارتی به کار آموزان ارائه می دهند

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: تعداد ۱۸ آموزشگاه آزاد متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوصی هستند که در این حوزه، تعداد ۵۰ نفر به عنوان مؤسس، مربی و مدیر آموزشگاه به صورت مستقیم فعالیت می کنند.

«مجتبی عنبری» در گفت و گو با خبرنگار  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: آموزش‌های ارائه شده توسط آموزشگاه‌های آزاد بیشتر در رشته‌های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی hsj.

 

وی گفت: از ابتدای سال جاری علیرغم محدودیت های ویروس کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد ۵۷۰ نفر آموزش های مهارتی را در بخشهای مختلف از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران  دریافت کرده اند.

 

عنبری یادآور شد: از تعداد ۳۲۰ نفر کارجوی شهری و روستایی، ۱۵۷ نفر سرباز و ۷۵ نفر دانش آموز کاردانش بوده است و به نوعی تمرکز آموزشی مرکز اغلب بر روی کارجویان، دانش آموزان و سربازان نیروهای مسلح بوده است.

 

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران به عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام دارای پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان است.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران گفت: شعبه سیار ویژه دانش آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد نیز فعالیت دارند.

 

عنبری تصریح کرد: جامعه هدف آموزش‌های مهارتی گسترده بوده و کارجویان شهری، روستایی، دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان، متقاضیان بیمه بیکاری و.... می‌باشند

 

وی ادامه داد: در سال گذشته و در راستای آموزش نیروهای بومی جهت به کارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران، قرارداد آموزشی با شرکت OIEC جهت آموزش ۱۰۰ نفر از جوانان بومی شهرستان دهلران منعقد گردید که در فاز اول تعداد ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه‌های فولادی و برق کار صنعتی آموزش‌های مهارتی را در مرکز دهلران کسب کردند و آزمون عملی پایان دوره این کارآموزان با حضور ناظر و نمایند شرکت او یک برگزار و مورد تأیید قرار گرفت و پس از آن کارآموزان مذکور برای طی فرایند جذب و به کارگیری به شرکت NGL3100 معرفی شدند.

 

رئیس مرکز فنی و حر فه ای شهرستان دهلران خاطرنشان کرد:با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه تعداد ۸ نفر از آموزش دیدگان در سال جاری جذب شرکت oiec شدند.

 

کد خبر 1026666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha