مانور پناهگیری در زلزله ویژه خانه های هلال زنجان برگزار شد

طاهری گفت: مانور پناهگیری زلزله در ۱۴ خانه هلال شهری و روستایی با شعار" ایران آماده" همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: مانور پناهگیری ویژه خانه های هلال جمعیت هلال احمر استان زنجان همزمان با سراسر کشور با شعار ایران آماده به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم مناطق روستایی و شهری  برگزار شد.

 

علی طاهری گفت: مانور سراسری تمرین پناهگیری در زلزله ویژه خانه‌های هلال با هدف کاهش تلفات و خسارت های ناشی از زلزله، انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، ارتقای فرهنگ ایمنی، افزایش آگاهی مردم و ایجاد آمادگی انجام شد.

 

وی اظهارداشت: آمادگی مقابله با حوادث، کاهش آسیب های جانی و مالی  و خود امدادی از دیگر اهداف برگزاری مانور پناهگیری ویژه خانه های هلال در استان زنجان است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: تمرین پناهگیری و ایمنی، در مرحله  پناهگیری صحیح و خروج از محل تخلیه و رفتن به فضای باز از برنامه‌های  این مانور در 14 خانه‌های هلال بود.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور تمرین پناهگیری در زلزله  با حضور و نظارت مستقیم معاونت آموزش و پژوهش، امدادو نجات و امور داوطلبان با مشارکت همه اعضای خانه هلال 14 روستا و شهر در شهرستان های زنجان، خدابنده، ماهنشان، ابهر، ایجرود، طارم و ابهر برگزار شد.

 

طاهری یادآوری کرد: در حال حاضر استان زنجان 162 خانه هلال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان ها دارد که در بیش از 2 هزار نفر در گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 113 خانه هلال عضو هستند.

 

کد خبر 1026684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha