افتتاح نخستین « خانه هلال رسانه» کشور در خانه مطبوعات استان یزد

در مراسمی با حضور مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور نخستین « خانه هلال رسانه» کشور در خانه مطبوعات استان یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، در مراسمی که پیش از ظهر امروز با مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار شد، نخستین « خانه هلال رسانه» کشور در خانه مطبوعات استان یزد افتتاح شد.

روح الله استاک در این مراسم گفت: خانه های هلال تشکیلاتی داوطلب محور در ساختار جمعیت هلال احمر هستند و تمامی خدمات در ساختار هلال احمر در این خانه های هلال به مردم ارائه می شود.

وی افزود: در جهان رسانه ای شده امروز، رسانه جز لاینفک زندگی ما است که می توانیم در سه مرحله قبل، حین و بعد از بحران از آن استفاده کنیم.

وی گفت: مروز در آیین افتتاحیه، این سوال مطرح است که آیا ارتباطی بین خانه هلال و رسانه وجود دارد. این خانه های هلال، تشکیلاتی داوطلب محور در ساختار جمعیتی هلال احمر هستند و تفاوتی که خانه هلال با خانه بهداشت دارد در این است که در خانه های بهداشت، نیروهای رسمی وزارت بهداشت فعالیت می کنند در حالی که فعالیت در خانه های هلال بر مبنای اساسنامه هلال احمر، کاملا داوطلب محور است و تمام خدماتی که در ساختار جمعیت هلال احمر ارائه می شود در خانه های هلال در بعدی بسیار محدودتر به مردم ارائه می شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر افزود: این خدمات شامل خدمات بشردوستانه و حمایتی و معیشتی و امداد و نجات و آموزش همگانی در برابر حوادث و سوانح و بلایا با هدف رسیدن به جامعه تاب آور است.

 

کد خبر 1026838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha