سه پروژه هلال احمر با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان در بافق افتتاح شد

پروژهای بانک امانات، خانه هلال امامزاده عبدالله (ع) و زمین چمن مصنوعی با ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، با حضور رییس خانه های هلال احمر کشور در بافق افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، پروژهای بانک امانات، خانه هلال امامزاده عبدالله (ع) و زمین چمن مصنوعی با 300 میلیون تومان سرمایه گذاری، با حضور رییس خانه های هلال احمر کشور در بافق افتتاح شد.

حسن فراهانی در آیین افتتاح این پروژها گفت: جمعیت هلال احمر متعلق به همه مردم و در خدمت جامعه است و افراد در هر سمت و شغلی به صورت داوطلبانه ارتباط بین این جمعیت با سایر نهادها را برای خدمات بشردوستانه برقرار می‌کنند.

وی نیروهای رسمی و داوطلب جمعیت هلال احمر و خانه‌های هلال را سرمایه اجتماعی خواند و افزود: این افراد در حوزه های تخصصی امداد و نجات به موقع وارد عمل می‌شوندو خسارات مالی و جانی را به حداقل می رسانند.

نماینده ویژه دبیرکل جمعیت هلال احمر و رییس خانه های هلال کشور با بیان اینکه هرجا مردم جمع شوند یک مشارکت اجتماعی شکل می‌گیرد بیان کرد: خانه های هلال، شعبه کوچک از جمعیت هلال احمر است که داوطلبان آن ضمن فرا گیری آموزش‌های تخصصی و جلب مشارکت‌های مردمی در امور اقتصادی روستاها و شهرهای کوچک نیز فعالیت دارند.

وی خانه‌های هلال کشور را تا کنون ۴۰۰ خانه اعلام کرد و افزود: این تعداد تا پایان سال ۱۴۰۰ خورشیدی به ۵۰۰ خانه افزایش می یابد و برنامه جمعیت هلال احمر کشور برای راه اندازی این خانه‌ها محقق می‌شود.

فراهانی از فرمانداربافق و مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی منطقه خواست تا از محل ارزش افزوده تولیدات خود نسبت به تجهیز خانه های هلال شهری و روستایی مساعدت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر استان یزد هم در این مراسم گفت: خانه‌های هلال روستایی به عنوان چکیده هلال احمر در روستاها و پل ارتباطی جمعیت هلال احمر در روستاهاست و زمینه مشارکت فعال مردم  را در زمینه های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

محسن خرازی زاده ،جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان روستایی، ارایه آموزش های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات ، کار گروه توانمند سازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات را از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستاها و شهرهای کوچک برشمرد.

وی به مزیت تشکیل خانه‌های هلال در روستاها وشهرها پرداخت و افزود: یکی از مزیت های راه اندازی خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه‌ها آموزش‌های لازم برای امدادرسانی را فرا می‌گیرند.

رییس جمعیت هلال احمر بافق هم در حاشیه افتتاح سه پروژه یاد شده در گفت و گو با خبرنگارما گفت: بانک امانات محل آستان امامزاده عبدالله (ع) این شهر با هدف تامین تجهیزات پزشکی برای نیازمندان با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون تومان مشارکت خیری راه اندازی شد .

محمدرضا فتاحی، دستگاه اکسیزن ساز، ولیچر، تخت بیمارستانی و وسایلی از این قبیل را از تجهیزات موجود بانک امانات برشمرد و افزود: این تجهیزات به صورت امانت و رایگان در اختیار بیماران بستری در منزل قرار می‌گیرد.

وی خانه هلال امامزاده را پنجمین خانه فعال در شهرستان بافق ذکر کرد و گفت: چهارخانه هلال روستایی هفته دولت امسال(۹۹) در این شهرستان راه اندازی شد که تا کنون ۱۵۰ نفر عضو داوطلب دارد و با روند ثبت نام پیش رو این تعداد به ۲۵۰ نفر می‌رسد.

فتاحی از افتتاح ۲ زمین چمن مصنوعی همزمان با سفر نماینده دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در سایت اداره متبوع خود خبرداد و بیان کرد: نصب چمن، فنس کشی ، رنگ آمیزی و تامین نور این فضای ورزشی با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد راه اندازی داروخانه هلال احمر شهرستان و تکمیل سالن چندمنظوره با پیش بینی هفت میلیارد تومان به نماینده دبیرکل ارایه شد.

گلباران و عطرافشانی قبور شهدا ، زیارت مضجع شریف امام زاده عبدالله  و بازدید از خانه هلال روستای مبارکه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه نماینده ویژه دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به شهر بافق بود.

یکهزار و ۴۰۰ نفر از جوانان و داوطلبان،  عضو جمعیت هلال احمر شهرستان بافق هستند.

کد خبر 1026837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha