تجلی نگاه نوگرا در حوزه شعر انقلاب

مودب با بیان اینکه شعر و داستان انقلاب نیاز به توجه بیشتری دارد، گفت: ۳۵۳ اثر در بخش شعر در دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب به دست ما رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «علی محمد مودب» امروز شنبه 25 بهمن در نشست خبری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب که در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: یکی از اتفاقات مبارکی که در این سال ها رخ می دهد، برگزاری جشنواره شعر و داستان انقلاب است که به انقلاب اسلامی می پردازد، انقلابی که گاهی در مقایسه با برخی از فرزندان خود مظلوم ماند، به عنوان مثال دفاع مقدس فرزند انقلاب است و توجه بیشتری را به خود جلب کرد. تمرکز هنرمندان در این حوزه زیاد شد. حوزه شعر و داستان انقلاب نیاز به توجه بیشتری دارد. جشنواره شعر و داستان انقلاب اتفاق مبارکی است که به ما یادآوری می کند حرف های نگفته زیادی در مورد انقلاب اسلامی وجود دارد که باید به آنها بپردازیم.

 

دبیر بخش شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حوزه شعر 356 اثر به دست ما رسید، عنوان کرد: در بخش تک اثر بیشترین آثار را داشتیم. 300 اثر در بخش شعر نو و سنتی داشتیم. در مجموعه کتاب ها نیز تعداد آثار خوب بود. 22 مجموعه کتاب با گرایش نو به دست ما رسید. 34 مجموعه شعر سنتی، 7 مجموعه شعر کودک و 14 مجموعه شعر نوجوان دریافت کردیم که می توان گفت آمار خوبی است. از هیئت داوران که ما را همراهی کردند، تشکر می کنم. یوسفعلی میرشکاک، زکریا اخلاقی، رضا شیبانی اصل، علی هوشمند، میلاد عرفان پور و تکتم حسینی داوران بخش شعر بزرگسال بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب مریم زندی و سید حبیب نظاری داوری را بر عهده داشتند که از آنها تشکر می کنم که ما را در این اتفاق مبارک یاری کردند. سید وحید سمنانی و مبین اردستانی هیئت انتخاب ما در بخش شعر بودند. با وجود کرونا توانستیم جشنواره را برگزار کنیم و این هفته برگزیدگان در مراسم اختتامیه اعلام خواهند شد. از آقایان عباس محمدی و علی داودی که در برگزاری جشنواره زحمت کشیدند، تشکر می کنم.

 

دبیر شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با بیان اینکه کیفیت آثار ارسالی به این دوره از جشنواره خوب بود، خاطرنشان کرد: همین که جوانان ما به موضوع انقلاب می پردازند، مایه مسرت است. بسیاری از آثاری که به دست ما رسید در قالب های نو بود و این جای خرسندی دارد. ایجاد قالب های نو در حوزه انقلاب اتفاق خوبی است و ما شاهد رو آمدن نگاه نوگرا در بخش شعر انقلاب هستیم. نکته دیگری که لازم می دانم به آن اشاره کنم جایزه جشنواره است که امیدوارم در سال های آینده با توجه به زحمتی که نویسندگان و شاعران می کشند، مبلغ جوایز افزایش یابد. لازم است که در نظام بودجه ریزی کشور توجه ویژه ای به ادبیات شود زیرا نویسندگان و شاعران ما زحمت می کشند و عمر خود را صرف نوشتن و تولید اثر می کنند.

کد خبر 1026882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha