راهیابی ۱۵ داستان و رمان به مرحله نهایی جشنواره

جعفری با بیان اینکه ۲۸۳ اثر در بخش داستان به دست ما رسیده است، گفت: ۱۹۴ نفر در بخش داستان و رمان ارسال اثر داشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حسینعلی جعفری» امروز شنبه 25 بهمن در نشست خبری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب که در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: در بخش داستان سیاست ها و اهداف مشخص است و آقای محمدی به آنها اشاره کرد. اگر بخواهیم ارزش های انقلاب را تبیین کنیم، باید آنها را در قالب هنر بریزیم. داستان سهم بزرگی در این قضیه دارد. یک سوم تنها معجزه 124 هزار پیامبر که بر جا مانده است و همچنین یک سوم بزرگترین معجزه اشرف انبیاء حضرت رسول (ص) قصه است البته قصه نه به معنای اینکه مخیل باشد.

 

دبیر بخش داستان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب اظهار داشت: در این دوره از جشنواره در بخش داستان 283 اثر به دست ما رسید. در بخش داستان کوتاه بزرگسال 179 اثر داشتیم، بیشترین سهم را در این بخش داشتیم. 50 اثر در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان به دست ما رسید. 38 اثر در بخش رمان بزرگسال و 16 اثر در بخش رمان کودک و نوجوان داشتیم. بیشترین شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره از استان تهران و کمترین شرکت کنندگان از ایلام و گلستان بودند. 194 نفر در بخش داستان و رمان برای ما اثر ارسال کردند که 164 نفر از آنها خانم بود و 15 اثر به بخش نهایی راه یافت.

 

وی با بیان اینکه آثار را در دو بخش داوری کردیم، اظهار داشت: داوران آثار رسیده به جشنواره را بازخوانی کردند. آثاری که به مرحله نهایی جشنواره راه یافت توسط داوران عزیز بررسی شد. یک نکته که شاید سوال باشد، بحث انتخاب داورهاست. بیشترین تاکید ما ضمن محتوا بر روی فنی بودن کار بود. می خواستیم داوران افرادی باشند که خودشان اهل فن باشند و در این وادی استخوان خرد کرده باشند.

 

جعفری با اشاره به اسامی داوران در دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب بیان کرد: مصطفی جمشیدی، شهریار زمانی و محمدرضا خبوشان داوران بخش بزرگسال را تشکیل می دهند. در بخش کودک و نوجوان هادی خورشاهیان و شهرام شفیعی داوری را عهده دار بودند. خسرو باباخانی و محمدرضا جمشیدی هیئت انتخاب بودند.

 

دبیر بخش داستان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با بیان اینکه کیفیت آثار رسیده به این دوره از جشنواره خوب بوده است، تصریح کرد: برخی آثار خیلی خاص، نو و بدیع بودند. انشاءالله در دوره های بعدی کیفیت آثار با شرکت کنندگان بیشتر بهتر هم خواهد شد. پیشنهاد می کنم این جشنواره به صورت مجزا یعنی شعر و داستان به شکل جداگانه برگزار شود. پیشنهاد دیگرم این است که اهالی سینما از داستان ها و رمان های خوبی که در کشور نوشته شود، اقتباس داشته باشند.

 

 

کد خبر 1026884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha