خیز جدید کرونا رنگ‌بندی خراسان جنوبی را تغییر داد/ قاین در وضعیت نارنجی

مهدی زاده با بیان اینکه خیز جدید کرونا در این استان رنگ‌بندی شهرستان قاین را به نارنجی تغییر داد، گفت: در حال حاضر ۱۲۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که آزمایش کرونای ۳۴ نفر مثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» امروز (۲۵بهمن) در گفتگو با رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۳۸ هزار و ۹۲۴ آزمایش از بیماران مشکوک اخذ شده که تست کرونا برای ۱۵ هزار و ۳۵۵ نفر مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ نمونه از بیماران مشکوک اخذ شده است، گفت: از این تعداد پنج نفر بیمار جدید اط طریف نمونه گیری سرپایی شناسایی شدند که یک مربوط به مورد سربیشه، یک مورد فردوس و سه مورد بیرجند بوده است.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که آزمایش کرونای ۳۴ نفر مثبت شده است.

 

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه از بیماران کرونایی، پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر وخیم است، بیان کرد: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید بر اثر کرونا، تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۴۹ نفر رسید.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، چهار شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و ۶ شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

 

به گفته وی شهرستان‌ قاین در وضعیت نارنجی، شهرستان های بیرجند، زیرکوه، فردوس و نهبندان در وضعیت زرد و شهرستان های خوسف، درمیان، بشرویه، سرایان، سربیشه و طبس هم در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند.

 

گفتنی است؛ بنابر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، واکسیناسیون کرونا از فردا (یک شنبه) در استان خراسان جنوبی با اولویت کادر درمان بخش‌های مراقبت ویژه آغاز می‌شود.

کد خبر 1026914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha