کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است

شلیش‌پور تاب آوری اجتماعی را یکی از ضرورت های مهم خواند و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است و باید با برگزاری کارگاه های آموزشی تاب آوری اجتماعی، تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «یعقوب شلیش‌پور» ظهر امروز (شنبه ۲۵ بهمن) در نشستی با فرمانداران و سمن های استان اظهار کرد: تاب آوری اجتماعی نه تنها موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری افراد جامعه در برخورد با مشکلات می شود بلکه مهم‌تر از آن منجر به حفظ بهداشت سلامت روانی و ارتقا آن نیز خواهد شد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود: در کشورهای مختلف حدود ۱۰ درصد GDP صرف آموزش کودکان می‌شود در حالی که در کشور ما این شاخص زیر ۱.۵ درصد است.

 

وی اضافه کرد: سمن‌های مختلفی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال هستند و اقدامات ارزنده ای را نیز انجام داده اند، اما کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است و باید در بحث کاهش خشونت از بعد فرهنگی، آگاه‌سازی، حساس‌سازی و روشنگری جامعه برنامه‌های راهبردی انجام داد.

 

شلیش‌پور تصریح کرد: ضمن ابلاغ بخشنامه‌های وزارت بهداشت، طرحی نیز در دست اجرا داریم که به صورت لوح فشرده به فرمانداران داده شد که مورد تایید وزارت بهداشت است و بر اساس آن والدین کودکان آموزش مهارت فرزند پروری خواهند دید، ضمن اینکه توسط هر روانشناس و از طریق فرمانداری ها مورد آموزش قرار می‌گیرند.

 

وی با اشاره به رتبه قابل قبول خوزستان در ارزیابی عملکرد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: نباید به آنچه به دست آمده است، رضایت داد و باید تلاش مضاعفی را برای رسیدن به نقطه مطلوب داشته باشیم و در این راستا با اعزام روانشناس و روانپزشک به شهرستان‌ها که در حیطه وظايف معاونت بهداشت و درمان است سعی در بهبود رتبه خوزستان داریم و امیدواریم گزارش خوبی از اقدامات این دستگاه دریافت کنیم.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه توازن بین اخبار منفی و مثبت می‌تواند تامین‌کننده سلامت روانی و حال خوب اعضای جامعه باشد ابراز کرد: این شرایط را مقایسه کنید با وضعیتی که عمده آنچه در اخبار رسانه و تولیداتی چون فیلم‌های سینما یا سریال‌ها تلویزیونی نمایش داده می‌شود، یکسره نقاط منفی، ضعف‌ها و ناکارآمدی ها را به تصویر کشیده و نارسایی‌ها را گوشزد می‌کند.

 

وی اذعان کرد: در چنین شرایطی اضطراب و افسردگی پیامد قابل انتظار و بدیهی وضعیت روانی افراد جامعه است که بر این اساس لزوم بازنگری بر میزان اخبار منفی در جامعه و تلاش برای بازگرداندن جامعه به سمت تعادل، ضروری است.

 

شلیش‌پور یاد آور شد: انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان دستگاه متولی رسانه‌ها، همچون گذشته به ياري اين بخش بشتابد.

 

کد خبر 1026920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha