امام محمد باقر(ع) بنیانگذار جنبش علمی در دوره امامت خودشان بود

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: امام محمد باقر(ع) جنبش علمی را پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق(ع) به اوج خود رسید.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: امام پنجم شیعیان حضرت امام محمد باقر(ع) ۱۹ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: امام محمد باقر در دوران امامت خود جنبشی را پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق علیه السلام به اوج خود رسید.

 

وی ادامه داد: از امام محمد باقر روایات بسیاری در زمینه های توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و ادب نقل شده است که همگی به نوبه خود می تواند چراغ فروزانی در تربیت فرزندان ما باشد.

 

 این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره امامت امام محمد باقر(ع) اولین دیدگاه های شیعه در رشته‌های گوناگون مانند اخلاق، فقه، کلام و تفسیر آغاز شد.

 

بیگی با بیان اینکه طبق منابع تاریخی امام باقر هنگام واقعه کربلا خردسال بود، گفت: بر پایه حدیث لوح که جابر بن عبدالله انصاری روایت کرده، پیامبر اسلام پیش از به دنیا آمدن امام باقر(ع) نام او را محمد و لقبش را باقر(شکافنده) قرار داده بود،  او ملقب به «باقرالعلم»، «شاکر»، «هادی» و «امین» بود اما مشهورترین لقبش «باقر»  یعنی شکافنده است.

کد خبر 1026987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha