پاسخ صدر به معترضان سفر پاپ/ با روی گشاده از پاپ استقبال می کنیم

«مقتدی صدر» در پاسخ به معترضان سفر«پاپ فرانسیس» گفت: ما از سفر پاپ به عراق استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در حساب شخصی خود در توئیتر در پاسخ به مخالفان سفر «پاپ فرانسیس» به عراق  گفت: به من اطلاع دادند که برخی با سفر پاپ به عراق عزیزمان مخالف هستند. اما می گویم که گشودگی نسبت به ادیان مطلوب است. دیدار پاپ به عراق مورد استقبال قرار می گیرد.

 

صدر گفت: قلب های ما قبل از درهای مان به روی پاپ باز شده است. به همین دلیل از سفر وی استقبال می کنیم.

 

«سرلشکر تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: تدابیر امنیتی گسترده ای در آستانه سفر پاپ که ماه آینده انجام می شود، اتخاذ شده است.

 

واتیکان برنامه سفر پاپ به عراق را که قرار است از 15 تا 18 اسفند 1399 مطابق با پنجم تا هشتم مارس 2021 میلادی انجام شود، اعلام کرد.

 

براساس این برنامه، پاپ روز جمعه 15 اسفند پس از رسیدن به فرودگاه بین المللی بغداد با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق دیدار می کند. روز شنبه 16 اسفند پاپ برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف اشرف خواهد رفت.

 

روز یکشنبه 17 اسفند، پاپ به اربیل می رود و با مسئولان مذهبی منطقه  کردستان دیدار می کند. وی روی دوشنبه 18 اسفند فرودگاه بین المللی بغداد را پس از مراسم خداحافظی به مقصد ایتالیا ترک خواهد کرد.

 

محمد حسنلو

کد خبر 1027112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha