تخصیص ۱۲ میلیون تومان اعتبار به امر آموزش خانواده های تحت پوشش بهزیستی

جعفری نیکو گفت: در سال جاری مبلغ ۱۲ میلیون تومان به امر آموزش پیش از ازدواج و خانواده، تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه ملی اعتیاد توسط مربیان و تسهیلگران بهزیستی اجرا شده است.

«رضا جعفری نیکو» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در سال جاری مبلغ 12 میلیون تومان به امر آموزش پیش از ازدواج و خانواده، تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه ملی اعتیاد توسط مربیان و تسهیلگران بهزیستی اجرا شده است.

 

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ افزود: در این رویکرد آموزشی تلاش می شود تا بستر آموزش بهینه برای جوانان به منظور تصمیم گیری منطقی وآگاه سازی وحساس سازی وارتقاء سطح دانش خانواده ها به منظور کاهش آسیب در جامعه فراهم گردد.

 

وی  اظهار کرد: این آموزش ها  جهت دختران و پسران مجرد و خانواده ها در سطح دبیرستان ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و محیط های مختلف در طول سال در حال اجرا می باشد.

 

جعفری نیکو بیان کرد: باتوجه به نظارت های انجام شده از روند اجرای طرح، خروجی بسیار مطلوبی داشته و تمامی گروه های هدف و ناظرانشان رضایت بسیاری داشته اند و طبق نظرسنجی های انجام شده با توجه به بالا رفتن دانش جوانان منجربه انتحاب درست و تشکیل خانواده موفق شده و خانواده ها با آگاهی بیشتر برای فرزندان تصمیم گیری نمایند.

 

وی با اشاره به آمار تحت پوشش این طرح افزود: تعداد افراد آموزش گیرنده  پیش از ازدواج وخانواده در 10 ماهه سالجاری در سطح شهرستان 737 نفر می باشد.

 

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اهمیت و اهداف آموزش افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی نهاد خانواده، ارتقای سلامت اجتماعی اعضای خانواده، ارتقای احساس رضایت از زندگی خانواده، ارتقای دانش افراد  خانواده از مهمترین اهداف است.

 

وی همچنین با اشاره به نتایج حاصله از برگزاری آموزش ها خاطرنشان کرد: پیشگیری از طلاق، افزایش سطح آگاهی و انتخاب شریک مناسب برای زندگی، در دسترس بودن جامعه هدف در مدارس دبیرستان، پیش دانشگاهی، دانشگاه ها، محیط های آموزشی، کاربردی بودن مطالب آموزشی جهت جوانان در آستانه ازدواجو آگاه سازی پیش گیرانه و اطلاع رسانی  به خانواده ها مطابق فرهنگ هر شهرستان از مهمترین نتایج حاصله در برگزاری کلاس های آموزشی می باشد

 

گفتنی است آموزش های پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از ایدز، تربیت کودک، فرزند پروری  در فضای مجازی  طی سال توسط مجتمع های خدمات بهزیستی در حال اجرا می باشد.

 

کد خبر 1027135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha