جشنواره تیرنگ تلاش دارد تا به عقبه فرهنگی و سبک زندگی سنتی خود افتخار کنیم

زارعی گفت: جشنواره تیرنگ تلاش دارد تا به عقبه فرهنگی و سبک زندگی سنتی خود افتخار کنیم و بدانیم که دارای ارزش های بزرگی و مهمی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از ساری، «کوروش زارعی» عصر امروز (26بهمن) در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر تیرنگ در ساری اظهار کرد: این جشنواره هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شد و سال آینده هم شاید به همین نحو برگزار شود؛ امیداست کرونا مهار شوداذ و بخش نمایش نامه خیابانی اضافه شود و دوباره عطر تئاتر تیرنگ در فضای مازندران عطرآگین شود.

 

 مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: تئاتر تیرنگ ویژگی بزرگی دارد و آن بخش اجرا پژوهشی است که در جشنواره های دیگر وجود ندارد و کاملا علمی و پژوهشی و جذاب است.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره را مرور خاطرات در شکل زندگی مردمان سرزمین مان دانست و خاطر نشان کرد: سالیان سال است که گرفتار زندگی مدرن هستیم و آزرده خاطری ایجاد کرده است و دست و پاگیر و اذیت کننده است.

 

زارعی یادآور شد: جشنواره تیرنگ با ارائه سبک  زندگی ایرانی و اسلامی که سالهاست از کشورمان رخت بربسته است، عاطفه و محبت و رسم ها و آیین هایی که ما را به خانواده وابسته تر می کند ، رواج می دهد.

 

وی گفت:  شکل زندگی ایرانی و اسلامی اکنون  در جامعه ما رواج ندارد و به ندرت خانواده هایی هستند که از این سبک پیروی می کنند و باید یادآوری کنیم که دارای چه ویژگی منحصر بفرد هستیم و به ایرانی بودن و عقبه فرهنگی خود افتخار کنیم.

 

زارعی افزود: عقبه فرهنگی و آیینی ما را منحصر به فرد کرد و پیروز هشت ساله دفاع مقدس شدیم و اینچنین دارای تفکر شیعی و اسلامی و ایرانی هستیم.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره ها باید در کشور و در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و گونه های دیگر و در سینما رواج و توسعه یابد تا فرهنگ ایرانی از فیلم ها به جامعه و نسل جوانان ارائه شود.

 

 مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یادآور شد: این جشنواره  تئاتر تیرنگ نقطه عطفی در سبک و سیاق زندگی ایرانی اسلامی است و انتظار است همه مسوولان کمک کنند تا این جشنواره پررنگ تر برگزار شود.

کد خبر 1027371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha