طرح تحولی برای حرکت رو به جلوی حوزه هنری  در دستور کار است

دلشادی گفت: طرح تحولی برای حرکت رو به جلوی حوزه هنری انقلاب اسلامی با محوریت مراکز استانی در دستور کار است و در این حرکت تحولی توجه به زیست بوم مدنظر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از ساری، «سینا دلشادی» عصر امروز (26بهمن) در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر تیرنگ در ساری اظهار کرد: این جشنواره با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اجراهای عمومی با قوت و با تمام توان برگزار شد و ایده خوبی برای باور شدن است و نباید این چراغ خاموش شود.

 

نماینده هیأت داوران شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ افزود: این ایده خوب در 16سال گذشته شکل گرفته است که قابل پروراندن است و می شود بخش های بیشتری را به  این جشنواره اضافه کرد.

 

وی تصریح کرد: با تلاش انجام شده بخش پژوهشی به جشنواره تئاتر تیرنگ اضافه شد و لذا وقتی ایده ای خوب است باید بارور شود و در ادامه راه با اضافه شدن اجرای پژوهشی این جشنواره از  بنیان علمی و اجرایی برخوردار شده است.


دلشادی گفت: اثر بومی تراز و مناسب در حوزه نمایش باید به وجه مسلمان ایرانی انقلابی بپردازد چرا که این ارزش های اسلامی و دینی و انقلابی و دفاعی برای ما مهم است.

 

وی افزود: از نظر کمیت تعداد آثار بالایی نداشتیم و بیش از 20 اثر به جشنواره ارائه شده است اما از نظر کیفیت  با توجه به سختی کار نمایشنامه نویسی قابل توجه بود.


معاون اجرایی امور استان‌های حوزه هنری  گفت: بسیاری از آثار از استان مازندران بود و شناخت خوبی از آیین های مازندرانی در ارائه آثار داشته اند.

 

وی افزود: طرح تحولی برای حرکت رو به جلوی حوزه هنری انقلاب اسلامی در دستور کار است و محور  آن مراکز استانی است و در این حرکت تحولی توجه به زیست بوم مدنظر است.

 

دلشادی با بیان اینکه مراکز استانی در طرح تحول حوزه هنری به مرکز رشد هنر انقلابی تبدیل می‌شوند،خاطرنشان شد:توجه ویژه‌ی رئیس حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی به مراکز استانی، فرصتی بی بدیل برای رشد و اعتلای همه‌جانبه‌ی حوزه‌های هنری در مراکز استانی است.توقع این است که مراکز استانی نقش خود را به عنوان پیشران و محور طرح تحول حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی به درستی و با دقت ایفا نمایند.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم، تمرکز بر مقوله‌ی زیست بوم در هر استان، امری ضروری است، ادامه داد:به همین دلیل جشنواره‌ی سراسری تئاتر بومی تیرنگ می‌تواند جایگاه برازنده‌تری در دوره‌ی جدید مدیریتی حوزه‌ی هنری بیابد.


دلشادی با تاکید براینکه بوم و آیین می‌بایست در خدمت معرفی ابعاد هویتی فرد و جامعه قرار گیرد، افزود:  به عبارت دیگر ما با هنرمان انسان و جامعه‌ای را معرفی می کنیم که مسلمان است، ایرانی است و انقلابی است.


وی اذعان کرد: سه وجه هویتی ملّی، دینی و انقلابی، وجوه سازنده‌ی هویت انسان و جامعه ی تراز انقلاب اسلامی است که به مدد هنر متعهد قابلیت تجلی و تبلور می‌یابد. تصور من این است که جشنواره‌ی تئاتر بومی تیرنگ می‌تواند چنین رسالتی داشته باشد و در خدمت نشر ارزش های دینی و انقلابی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی قرار گیرد.

 

کد خبر 1027374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha