ضرورت ایجاد امکانات رفاهی برای سالمندان در شهر رشت

فتح اللهی با بیان اینکه سالمندان با تجربان جامعه شمرده شده و حق زندگی عزت مندانه را دارند گفت: ایجاد امکانات رفاهی برای این قشر در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (دوشنبه، ۲۷ بهمن ) در جلسه شورای ساماندهی سالمندان در سالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار کرد: سالمندان افراد با تجربه خانواده و جامعه هستند.


فرماندار رشت با بیان اینکه سالمندان در هر خانواده ای تکیه‌گاه هستند گفت: بزرگان و باتجربان در جامعه دارای احترام ویژه هستند و بایستی بیش از دیگر قشرها مورد احترام و عزت قرار گیرند.


فتح اللهی اذعان کرد: در آیات قرآنی و روایات ائمه اطهار(ع ) بارها اشاره شده که به پدر، مادر و سالمندان احترام بگذارید. در فرهنگ ایرانی نیز احترام به بزرگان جایگاه ویژه ای دارد.


وی سالمندان هر جامعه را گنجینه هایی از تجربه، علم و هنر دانست که به عنوان یک استاد توانمند می توان از آنها بهره گرفت تصریح کرد: برخی از سالمندان از خیلی از جوان های امروز فعال تر و با نشاط تر هستند.


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه سن یک عدد است اظهارداشت: این قشر توانمند و با تجربه به مانند دیگر اقشار حق زندگی عزتمندانه را دارند و بایستی از امکانات مطلوب شهری بهره مند شوند.


وی با تاکید بر اینکه گیلان باتجربه ترین استان های کشور شمرده می شود خاطرنشان ساخت: این خود زنگ هشداری برای همگان است تا از این قشر حمایت کرده و امکانات لازم رفاهی، ورزشی و بهداشتی.... را برای این افراد در جامعه فراهم کنیم.‌

کد خبر 1027457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha