والدین اگرچه غیرمسلمان هم باشند احترام آنها واجب است

آیت‌الله مجتهدی شبستری گفت: والدین اگرچه غیرمسلمان هم باشند احترام آنها واجب است، متاسفانه در عصر فعلی رعایت خویشاوندان در کشورهای غربی متروک شده است چراکه آنها عواطف انسانی ندارند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهدی شبستری» پیش از آغاز درس خارج فقه در حوزه علمیه علمیه آیت‌الله ایروانی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سه گروه دائم الخمر، جادوگر و قاطع رحم وارد بهشت نمی‌شوند.

وی افزود: اطبا مضرات شرب خمر را بیان کردند که تا چه حد عقل انسان را ضایع کرده و بر آن ضرر دارد.

آیت‌الله شبستری درباره جادوگری عنوان کرد: پیش از اسلام جادوگری وجود داشته امروز هم در برخی کشورها جادوگری و رمالی وجود دارد که برخی را فریب می‌دهند که این اقدام عوارض سوء فراوانی بر جامعه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درباره قاطع رحم احادیث و آیات زیاد است، اظهار کرد: در برخی روایات آمده که اگر ارحام انسان حتی غیرشیعه یا غیرمسلمان هم باشند قطع رحم جایز نیست.

وی ادامه داد: اگر رفت و آمد با ارحام سبب فساد در خانواده می‌شود باید رابطه کمتر باشد و صله رحم با تلفن انجام بگیرد که در اثر معاشرت نتیجه سوء عاید آنها نشود.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی بیان کرد: یکی از اصحاب امام صادق(ع) عرض کرد که ای فرزند رسول خدا(ص) من فامیلی دارم که همفکر و هم‌مذهب من نیست آیا او به گردن من حق دارد، امام فرمودند بله حق خویشاوندی محفوظ است این حق را چیزی قطع نمی‌کند، اگر هم دین و هم مذهب تو بود آن زمان دو حق بر عهده شما داشت یکی حق خویشاوندی دیگری حق اخوت مسلمانی، اگر مسلمان نباشد حق مسلمانی او سلب می‌شود اما حق خویشاوندی او بر جای خود محفوظ است.

آیت‌الله شبستری درباره حق والدین، ابراز کرد: والدین اگرچه غیرمسلمان هم باشند احترام آنها واجب است، متاسفانه در عصر فعلی رعایت خویشاوندان در کشورهای غربی متروک شده است چراکه آنها عواطف انسانی ندارند.

 

کد خبر 1027459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha