لزوم تهیه طرحی جامع جهت رسیدگی به مسائل مرتبط با زندانیان کشور

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از آمادگی این نهاد حوزوی برای اعزام مبلغ به زندان های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حاج محمدی «رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور» با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» دیدار کرد.

 

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد به ظرفیت بالای اعزام مبلغ به زندان های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی اعزام مبلغ به زندان های کشور را دارد.

 

وی در خصوص اعزام مبلغ به زندان های کشور گفت: امکان اعزام مبلغ به زندان های کشور هم بصورت "اعزام عمومی" و هم  "اعزام تخصصی" در این معاونت وجود دارد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم رسیدگی و توجه به خانواده های افراد زندانی تأکید و تصریح کرد: در کنار فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در زندان ها، نباید از رسیدگی و توجه به خانواده های آنان غافل شویم، زیرا آنان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

 

در ادامه این دیدار،  حاج محمدی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته توسط مبلغان اعزامی به زندان ها تقدیر کرد و اظهار داشت: اغلب افرادی که مرتکب جرم شده اند، بخاطر فقر بوده اما نه فقط فقر مالی، بلکه فقر اعتقادی؛ فقر فکری و فقر عاطفی زمینه ساز بروز جرم شده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به خانواده زندانی ها خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای خانواده زندانی ها موجب اثر پذیر بودن اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها خواهد شد‌، چرا که وقتی زندانی از بابت خانواده نگرانی نداشته باشد، آموزش های مهارت آموزی، توانمند سازی و تغییر نگرش و سبک زندگی را بهتر می پذیرد.

 

شایان ذکر است در ادامه این دیدار مقرر شد طرحی حاوی ابعاد گوناگون مانند آموزش زندان بانان، خانواده زندانیان و افراد زندانی با مشورت همه مجموعه های مرتبط، تهیه و پس از نهایی شدن، محور تعامل دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان زندان های کشور قرار گیرد.

کد خبر 1027530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha