تلاش برای پایان مرمت کامل مسجد «مکه» حیدرآباد تا رمضان ۲۰۲۱

دست اندرکاران بازسازی مسجد مکه تاریخی مکه در حیدرآباد هند می گویند اگرچه کارها به کندی پیش می رود و ممکن است تا رمضان سال جاری به پایان برسد اما آنها همه تلاش خود را به پایان بردن کار تا ماه رمضان انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «siasat»، کار بازسازی مسجد مکه در حیدرآباد هند به کندی پیش می رود و به گفته مقامات دست اندرکار با همه تلاش هایی که در حال انجام شدن است بعید به نظر می رسد که کار بازسازی مسجد تا ماه رمضان به پایان برسد.

 

 کار بازسازی مسجد مکه تحت نظارت نیروهای خارج از اداره باستان شناسی ایالت در جریان است و با این حال مقامات مربوطه نمی توانند بگویند که کار قبل از ماه رمضان به پایان می رسد یا خیر.

 

یکی از مقامات که خواست نامش فاش نشود گفت که شانزده مقبره سالن اصلی مسجد مکه نیاز به تعمیر دارند و این در حالی است که پیمانکار قبلی تعمیر تنها شش مقبره را به پایان رسانده بود.

 

به گفته این مقام دست اندرکار، پیمانکار فعلی فقط سه مقبره را به اتمام رسانده است و تعمیر هفت آرامگاه باقی مانده به سه تا چهار ماه دیگر نیاز دارد.

 

وی تاکید کرد که با این شرایط این قابل درک است که کار قبل از ماه رمضان به پایان نمی رسد.


«سرینیواس سورگی» ، پیمانکار بمبئی علاقه زیادی به کارهای مسجد نشان داده بود و به همین دلیل  در سال 2017 به او 18 ماه وقت داده شد تا مسجد مکه را مرمت کند اما به دلیل برخی از موانع او کارهایی را به خاطر عدم همکاری از سوی اداره باستان شناسی به تأخیر انداخت و به همین دلیل فقط 60٪ کار به پایان رسید.

 

اگرچه چندی پیش با اتمام بخشی از کارهای بازسازی درهای مسجد مکه به روی نمازگزاران باز شد اما آنچه اکنون در مورد آن صحبت می شود بازسازی کامل مسجد است که هنوز به اتمام نرسیده است.

 

حدود دو ماه پیش پس از اتمام کارهای مرمت و بازسازی در اصلی مسجد تاریخی مکه در حیدرآباد هند، درهای این مسجد به روی مسلمانان و دیگر بازدید کنندگان باز شد.

 

درهای این مسجد هر روز از هنگام نماز صبح تا نماز عشاء برای ورود افراد باز است اما مسئولان مربوطه در تلاش هستند تا کارهای مرمت مسجد به طور کامل به پایان برسد تا مسجد بتواند با همه ظرفیت خود از نمازگزاران پذیرایی کند.

کد خبر 1027531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha