حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است

حجت الاسلام سپهوند، حفظ منابع طبیعی را ارزش و نعمت الهی خواند و گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی سپهوند»، امروز(27بهمن) در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی استان لرستان و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ازنا اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی یک ارزش الهی و از واجبات است.

 

امام جمعه ازنا بیان کرد: خداوند متعال نعمت‌های خود را در قالب طبیعت و منابع طبیعی به بشر ارزانی داشته و همه مردم وظیفه دارند از آن صیانت کرده و قدردان آن باشند.

 

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، ادامه داد: منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع، از مصادیق بارز و آشکار نعمت‌ها و مواهب خدادادی برای انسان هستند و بنابراین انسان وظیفه دارد در حفظ، حمایت، احیا و آبادانی منابع طبیعی نهایت دقت و کوشش را به کار برده و شکر این نعمات را به ‌جا آورد.

 

حجت الاسلام سپهوند منابع طبیعی را از مصادیق حق الناس عنوان کرد و گفت: باید به درستی از این حق الناس حراست کنیم و آن را به نسل آینده انتقال دهیم.

 

وی در ادامه بر امر مشارکت و تشویق مردم در زمینه توسعه فضای سبز و درختکاری تأکید کرد و افزود: با فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از طبیعت به ویژه در موضوع درختکاری و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی می توان به رشد و ارتقای منابع طبیعی کمک کرد.

 

امام جمعه ازنا تأکیدکرد: خدمات و زحمات کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع غیر قابل انکار و ماندگار است.

کد خبر 1027556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha