سامانه سرد بارشی از فردا وارد استان اردبیل می شود

محمدی گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت فردا سه شنبه ۲۸ بهمن ماه وارد استان اردبیل می شود و شاهد ابرناکی، کاهش دمای هوا، رخداد پدیده مه و بارش متناوب باران و برف خواهیم بود.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت فردا سه شنبه 28 بهمن ماه وارد استان اردبیل می شود و شاهد ابرناکی، کاهش دمای هوا، رخداد پدیده مه و بارش متناوب باران و برف خواهیم بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طبق آخرین بررسی نقشه های هواشناسی تداوم جوی پایدار در غالب مناطق استان تا فردا ادامه خواهد داشت اما در نوار شمالی استان جوی نسبتاً ناپایدار حاکم شده است که بر شدت این ناپایداری ها به تدریج افزوده خواهد شد و آسمان این نواحی ابری گاهی مه آلود همراه با بارش خفیف باران پیش بینی می شود.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: با تشدید وزش باد گرمیج در روز سه شنبه بر دمای هوا در نواحی مرکزی به صورت محسوسی افزوده خواهد شد و از اواخر وقت سه شنبه با ورود سامانه بارشی سرد و فعال به استان شاهد ابرناکی، کاهش دمای هوا، رخداد پدیده مه و بارش متناوب باران و برف خواهیم بود.

 

محمدی افزود: با ورود این سامانه به استان هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است و این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در مناطق مختلف استان فعال خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شدت بارش ها طی روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی خواهیم بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان یادآور شد: از روز پنج شنبه 30 بهمن ماه با افت محسوس دمای هوا در غالب مناطق استان بارش به صورت برف انتظار می رود که در جاده ها و گردنه های کوهستانی و برف گیر استان موجب اختلال در تردد جاده ای می شود.

 

محمدی بیان کرد: محکم کردن سازه‌های موقت، احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، نمک پاشی و محلول پاشی در معابر برفی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از سفرهای غیر ضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از مهمترین توصیه های این سطح هشدار برای شهروندان استان است.

 

کد خبر 1027577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha