مناسبات ایران و کوبا با وجود سابقه مبارزاتی با آمریکا باید بیش از پیش گسترش یابد

عمویی به اشتراکات فیمابین ایران و کوبا اشاره کرد و گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا، با توجه به مشی انقلابی دو کشور و سابقه مبارزات طولانی با استکبار جهانی به رهبری آمریکا، باید بیش از پیش در حوزه های مورد علاقه گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد. عمویی در ابتدای این دیدار به اشتراکات فیمابین دو کشور اشاره کرد و گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا، با توجه به مشی انقلابی دو کشور و سابقه مبارزات طولانی با استکبار جهانی به رهبری آمریکا، باید بیش از پیش در حوزه های مورد علاقه گسترش یابد.

وی در این راستا تصریح کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از توسعه ارتباطات و همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف، آمادگی خود را جهت کمک به رفع موانع موجود در مسیر افزایش تعاملات دوستانه فیمابین اعلام می کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ناکارآمدی تحریم های غیرانسانی علیه مردم ایران و کوبا طی سالیان گذشته آشکار شده است و برآیند آن، تداوم استقلال و عدالت­خواهی در دو کشور و حرکت به سوی توسعه و پیشرفت با اتکاء به نیروهای بومی در عرصه های مختلف است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: تسهیل و ارتقاء سطح همکاری‌های تهران – هاوانا به نفع مردم دو کشور است که امیدواریم از سوی سفرای دو کشور با جدیت پیگیری شود.

دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی در گسترش همکاری‌­های فیمابین دارد

آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه و رو به گسترش دو کشور گفت: جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و جهانی بویژه نزد سازمان ملل متحد، اهمیت توسعه مناسبات فیمابین را دو چندان ساخته است.

وی در ادامه افزود: دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی در گسترش مناسبات و همکاری­های فیمابین در عرصه های مختلف دارد.

سفیر کوبا در پایان این دیدار، گسترش ارتباطات و همکاری­های دو کشور در عرصه های اقتصادی، پزشکی، صنعتی و گردشگری را خواستار شد.

لازم به ذکر است، در این دیدار مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - کوبا نیز حضور داشت.

کد خبر 1027617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha