اولویت مدارس محور قرار دادن ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت است

صابری تولایی گفت:در اجرای برنامه ویژه مدرسه اولویت اول مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، محور قرار دادن ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا صابری تولایی» امروز(۲۷ بهمن) در جلسه تبیین برنامه ویژه مدرسه، این برنامه را یکی از بسته های تحولی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانست و گفت: برنامه بوم یکی از اجرایی ترین، عملیاتی ترین و اثربخش ترین برنامه هایی است که در چند سال گذشته به منظور اجرا در دوره متوسطه اول و دوره دوم مقطع ابتدایی ابلاغ شده است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی رکن اصلی ارائه کننده برنامه ویژه مدرسه را معلمان دانست و گفت: معلمان، مدیران و اولیای دانش آموزان عوامل سهیم و مشارکت کننده در این برنامه هستند که در این میان باید به نقش معلمان به عنوان ارائه کننده برنامه توجه ویژه ای داشت.

 

صابری تولایی با بیان اینکه مسئولیت، مالکیت و شورای راهبری برنامه بوم برعهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می باشد افزود: برنامه ویژه مدرسه برنامه ای است که با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه، مجوز برنامه ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی حجم معینی از زمان رسمی آموزش را به مدرسه واگذار کرده است.

 

وی در خصوص اهداف برنامه ویژه مدرسه اظهار داشت: پاسخگویی به نیازهای منطقه ‌ای و محلی ناشی از تفاوت های محیط زندگی افراد با توجه به اقتضائات و ظرفیت های هر منطقه، تنوع بخشی به محیط های یادگیری خارج از چارچوب کلاس درس و ارتقاء جایگاه مدرسه، مدرسه برای محله و محله برای مدرسه از جمله اهداف برنامه ویژه مدرسه می باشد.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در اجرای برنامه ویژه مدرسه، اولویت اول مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، محور قرار دادن ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت است اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه برنامه ویژه مدرسه مدیران با مصوبه شورای مدرسه می توانند حداقل ۲ ساعت در هفته را به صورت شناور و یا حداقل ۶۰ ساعت در طول سال تحصیلی را در برنامه هفتگی مدارس منظور نمایند و به اجرای برنامه ویژه مدرسه اختصاص دهند.

کد خبر 1027653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha