شناسایی هفت بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان قزوین

نامدار از شناسایی هفت بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (دوشنبه ۲۷ بهمن) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: چرخه پدافند زیستی استان از حدود بهمن ماه سال ۹۸ با پایه ریزی بر اساس مدیریت پدافند غیرعامل در استان قزوین شکل گرفت و ساختار مدیریتی بیماری کرونا در استان متناظر با ستاد استانی بیماری کرونا شکل گرفت و همچنین کمیته های مرتبط شروع به فعالیت کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم به ریاست استاندار، جانشینی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و همه دستگاه های اجرایی شکل گرفت و ۶۳ جلسه از بهمن ماه سال ۹۸ تشکیل شد که ۹۰۴ مصوبه داشت که ۹۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

 

وی عنوان کرد: با شروع موج سهمگین شیوع کرونا در شهریور ماه، قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شکل گرفت که ضمانت اجرایی خوبی برای اجرای مصوبات استانی و راهبرد هوشمندانه برای همدلی تمام دستگاه های اجرایی بود.

 

نامدار با اشاره به شیب ملایم افزایش بیماری کرونا در هفته گذشته بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۳۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری می شوند که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۵۲۶ نفر بیمار در بیمارستان های استان بستری شده اند.

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۲۲۴ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و ۶۸ بیمار در بخش آی سی یو تحت نظر قرار دارند که میزان تخت های آی سی یو افزایش یافته و ۱۴۳ تخت در بخش مراقبت های ویژه داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا داشتیم که مجموع فوتی ها در استان به یک هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است و به جز شهرستان آوج که وضعیت آبی دارد، سایر شهرستان های استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

وی افزود: تاکنون ۱۰۶ هزار و ۸۰۰ تست کووید انجام شده است و بازدید از اصناف به ۲۰۰ هزار مورد رسیده است.

 

نامدار توضیح داد: رشد بیماری به صورت روزانه از ۲۴ دی روند کاهشی داشت به طوری که تعداد بیماران بستری به ۱۶۰ نفر در استان رسید و از ۱۰ بهمن شیب نسبی افزایشی در تعداد بیماران بستری ایجاد شد و در حال حاضر تعداد بیماران بدحال در حال افزایش است و ترخیص از بیمارستان ها روند کاهشی دارد.

 

وی اضافه کرد: بیشترین میانگین سنی در موارد ابتلا به کرونا در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است و در خصوص فوتی ها هم۸۰ درصد در سن بالای ۶۰ سال بودند و در میزان ابتلا ۵۱ درصد آقایان و ۴۹ درصد خانم ها بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: نکته ای که قابل اهمیت است، این است که موارد سرپایی و بستری در حال افزایش نسبی بوده و در شهرستان البرز موارد مثبت ابتلا و فوتی افزایشی بوده است.

 

وی تأکید کرد: عدم استفاده از ماسک در سه هفته اخیر از ۱۲ درصد به ۴۹ درصد رسیده است و این نشان از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری دارد، حضور در مراسم عروسی افزایش بالایی داشته و از سه دهم درصد به ۶ و ۶ دهم درصد در سه هفته اخیر رسیده و حضور در بازار و مراکز خرید جزو نگرانی های جدی در هفته های اخیر است.

 

وی با اشاره به فوت فردی در شهرستان آبیک بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی یادآور شد: آقایی ۴۸ سال با شغل کشاورزی با بیماری زمینه ای ریوی تائید تست مثبت شد که این فرد در ۱۵ بهمن بستری می شود، که فوت وی در ۱۹ بهمن اعلام می شود و از روز ۲۰ بهمن رهگیری از اطرافیان آغاز می شود و ۲۱ بهمن هم موضوع اعلام رسمی می شود و ۲۲ بهمن رهگیری و اطلاع سانی شفاف از طریق وزارت بهداشت صورت گرفت.

 

نامدار خاطر نشان کرد: با قرنطینه مناسب در روستای حسین آباد و بلوک بعثت مسکن مهر شهرستان آبیک، تمامی افراد بررسی شدند و پنج مورد جدید جهش یافته کووید ۱۹ در بین افراد نزدیک به این متوفی دیده شده و در مجموع هفت مورد جهش یافته ویروس کرونا در شهرستان آبیک داشتیم که اقدامات لازم در حال انجام است تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

 

کد خبر 1027711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha