چهارهزار داعشی با پرچم آمریکا در سوریه و عراق

عزیزی داعش را یکی از پیشرفته ترین گروه‌های تروریستی ساخته دست آمریکا عنوان کرد و گفت: بیش از چهار هزار نفر از اعضای داعش تحت حمایت آمریکا و با پرچم این کشور وارد سوریه و عراق شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نشست های سرویس های اطلاعاتی غربی با سرکردگان داعش با مهدی عزیزی کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مهدی عزیزی از تلاش غرب و آمریکا برای احیا و بازیابی دوباره داعش در هفته های گذشته خبر داد و گفت: در دو حادثه و در دو رویداد و همچنین دو منطقه جغرافیایی متفاوت در عراق و سوریه شاهد دو حمله از داعش بودیم که حاصل آن انفجار و کشته شدن جمع زیادی از مردم بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تحرکات جدید داعش اظهار کرد: بیش از چهار هزار نفر از اعضای داعش تحت حمایت آمریکا و با پرچم این کشور وارد سوریه و عراق شدند و این نشان می دهد یک تلاش و برنامه‌ریزی برای احیای داعش در منطقه در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به بسترهای اقتصادی و اجتماعی و همچنین دینی برای ایجاد داعش در منطقه، این ظرفیت سازی را نتیجه فعالیت آمریکا دانست و بیان کرد: هرکدام از گروه های تروریستی که مورد حمایت آمریکا واقع می شوند، تاریخ مصرف دارند اما وقتی تاریخ مصرف آن‌ها تمام می شود، به طور کلی نابود نمی شوند و به عنوان مثال القاعده و طالبان همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهند.

عزیزی داعش را یکی از پیشرفته ترین گروه های تروریستی ساخت دست آمریکا عنوان کرد و افزود: یکی از ثروت مندترین گروه های تروریستی داعش است. همچنین از نظر قدرت رسانه ای نیز توانایی و قدرت زیادی دارند هر چند پس از نابودی انسجام آنها، این قدرت رسانه ای دچار شکست شد. شیوه فعالیت رسانه ای آن‌ها نشان می داد داعش سناریوهای هالیوود را تکرار می کرد و این مسئله مشخص می کند داعش دسترسی های خیلی مهمی به فناوری و منابع مالی دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به انفجارهای داعش در عراق و سوریه، به هم زمانی این اقدامات تروریستی با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا اشاره و عنوان کرد: ترامپ اوباما را متهم به ایجاد داعش می کرد. امروز نیز نشست های سازمان های امنیتی با سران داعش و دیگر تروریست ها در همین راستا ارزیابی می شود.

وی افزود: ابوبکر البغدادی رئیس داعش در عراق و در زندان های تحت نظارت آمریکا قرار داشت اما ناگهان به بیرون می آید و با حمایت مالی سعودی ها شروع به ترور کرد.

کد خبر 1027741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha