کارت ملی از اسفند ماه جایگزین دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی می شود

بابایی از حذف دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه خبر داد و گفت: افراد زیرپوشش تأمین اجتماعی تنها با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدصادق بابایی» شب گذشته (دوشنبه 27 بهمن) در گفتگوی ویژه خبری قزوین بیان کرد: با حذف دفترچه های کاغذی از اول اسفند ماه، کارت ملی جایگزین دفترچه های تأمین اجتماعی شده و افراد در زمان مراجعه به پزشکان و یا مراکز درمانی لازم نیست دفترچه درمانی ارائه دهند.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: بر این اساس صدور دفترچه درمانی در تمامی شعبه های تأمین اجتماعی و کارگزاری های سازمان از اول اسفند ماه دیگر انجام نمی شود و افراد زیرپوشش تأمین اجتماعی تنها با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.

 

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح، از اول اسفند بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می رسد دیگر نیاز به مراجعه و دریافت دفترچه جدید ندارند و با کارت ملی می توانند خدمات دریافت کنند.

 

بابایی اعلام کرد: بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات و درج شماره تفن همراه اقدام کنند تا روند دریافت خدمات برایشان تسهیل شود که با ایجاد این حساب کاربری افراد می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir خلاصه سوابق درمانی خود را مشاهده کنند.

 

وی تأکید کرد: تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند قبل از مراجعه به پزشک و مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام کنند که افراد با مراجعه به سایت edical.tamin.ir و وارد کردن کد ملی می توانند وضعیت بیمه خود را مشاهده کنند.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین افراد با شماره گیری #1420*4*،  #1666* و یا  #1*1420*4* می توانند اعتبار درمانی خود را استعلام کرده و وضعیت پوشش بیمه درمان خود را مشاهده کنند.

 

وی یادآور شد: با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از هزینه های غیر ضرور، بستر ایجاد پرونده الکترونیک سلامت هم فراهم می شود.

 

کد خبر 1027881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha