اشتغالزایی مددجویان، مهمترین رویکرد کمیته امداد در حوزه فقرزدایی است

به گفته صفری، فراهم کردن زمینه اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد، از مهم ترین رویکردهای کمیته امداد در حوزه فقرزدایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد توانمندسازی و انسان‌پروری است و از اولویت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) خلق فرصت‌های شغلی ،مهارت‌آموزی و ایجاد درآمدباثبات و پایدار برای ولی‌نعمتان  انقلاب  است  که در یک بازه زمانی هدفمند وزماندار از چرخه حمایتی خارج شوند.

 

هدایت صفری از پرداخت ۲۲۷۸ فقره تسهیلات برای اشتغال ۳۴۳۲ نفر با اعتباری به مبلغ ۸۴ میلیاردو و۴۹۷ میلیون تومان از منابع داخلی امداد ، صندوق امداد ولایت ومنابع بانکی از ابتدای سالجاری خبر داد.

 

به گفته وی، جهش در خدمت رسانی اثر بخش به خانواده های عزیز تحت حمایت در حوزه اشتغال وایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جامعه هدف از مصادیق تبعیت محض از ولایت  فقیه بوده وشاخص اصلی ولایتمداری کارگزاران این نهاد الهی وانقلابی ایفای نقش موثر در خلق فرصت های جدید در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت ورونق بخشی به اقتصاد ومعیشت آنان باید باشد .

 

مدیرکل کمیته امداد استان با تأکید بر سرعت بخشی به فعالیت های حوزه اشتغال و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها برای فراهم کردن زمینۀ درآمدزایی خانواده های عزیز تحت حمایت، ایجاد اشتغال را کمک به تقویت اقتصاد و نظام عنوان کرد و ادامه داد: لازمۀ تحقق اهداف و برنامه های این نهاد در حوزه اشتغالزایی برای جامعه هدف، با درک صحیح از شرایط امروز، کار میدانی و عملیاتی و جاری کردن رویکرد جهادی و تفکر بسیجی در این بخش بوده و باید سرعت و وسعت بخشی به فعالیت ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

صفری  با اشاره به اینکه خدمات اشتغال، مسکن و فرهنگی سه رکن اصلی در توانمندسازی خانواده های عزیز تحت حمایت است، تصریح کرد: فراهم کردن زمینه اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی برای خانواده های عزیز تحت حمایت به عنوان رکن اصلی توانمندسازی جامعه هدف از مهم ترین رویکردهای کمیته امداد در حوزه فقرزدایی بوده و باید با نگاه اعتقادی تر و جاری کردن آن در تدبیرهای مدیریتی و اندیشه و رفتار سازمانی فعالیت ها در این بخش با نرخ شتاب بیشتری انجام شود. 

کد خبر 1027888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha