اصلاحیه بودجه سوالاتی را ایجاد کرده است/دولت پاسخگو باشد

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات بودجه ۱۴۰۰،گفت: این اصلاحیه سوالاتی را ایجاد کرده است که دولت باید پاسخگوی این سوالات باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (27بهمن)مجلس شورای اسلامی،در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1400،گفت: در لایحه بودجه برای مصارف 841 هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که در این اصلاحیه به 854 هزار میلیارد افزایش یافته است. دلیل این افزایش چه می تواند باشد؟همچنین در لایحه بودجه رقم هزینه کردهای دولت 637 هزار میلیارد بود که در این اصلاحیه این میزان به 652 هزار میلیارد افزایش یافته است، لذا دولت باید پاسخگو باشد که دلیل این افزایش ها چیست؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اصلاحیه سوالاتی را ایجاد کرده است و دولت باید پاسخگو باشد ،اظهار داشت: همچنین برای اعتبارات تملکی نیز 114 هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که در اصلاحیه جدید،  این رقم به 109 هزار میلیارد تومان تغییر یافته است که نزدیک به 5 درصد افزایش دارد که دولت باید پاسخ این ابهامات را بدهد.میزان مالیات ها 25 هزار میلیارد افزایش یافته است؟ همچنین درخصوص سهم شرکت ملی نفت چرا با توجه به میزان افزایش و کاهش قیمت و فروش بشکه، همواره 14.5 درصد است، چرا باید همواره به یک شکل باشد؟

محمد وحیدی  نیز در مخالفت با اصلاحیه دولت گفت: در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ بی انضباطی بی سابقه ای دیده می شود، رشد بی سابقه اعتبارات در بودجه ای که هم اکنون به مجلس داده شده بسیار آسیب زا است دستگاههای دولتی و هزینه هایشان نشان دهنده عدم صرفه جویی و بی توجهی دولت به خواسته های واقعی مردم است.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از محل تامین اعتبار دولت اظهار داشت: : تامین اعتبار دولت بر اساس شاخص هایی مثل فروش اموال دولت، و اوراق قرضه است تا کی می خواهیم دولت های آینده را بدهکار کنیم. این نگاه نشان می دهد که دولت دوازدهم می خواهد برای دولت سیزدهم تعیین تکلیف کند. اصلاحیه این بودجه نشان دهنده این است که یک کشور ثروتمند با یک دولت فقیر اداره می شود.

وی با اشاره به اصلاحات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه گفت: بازگشت دولت به بودجه نشان دهنده این است که یک تصمیم جدی برای معضلات جامعه گرفته نشده است، دولت به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه و درمان بیماری بودجه نویسی دقت نکرده است. ما می توانیم همان سه دوازدهم بودجه را تصویب کنیم.

کد خبر 1027928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha