برای توسعه هوش مصنوعی باید فرهنگسازی کنیم

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: باید برای پیش از ورود هوش مصنوعی به همه عرصه ها فرهنگسازی کرد و اگر مردم پشت این موضوع بایستند، کسی جرات ندارد با آن مبارزه کند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «سورنا ستاری» در حاشیه ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا در جمع خبرنگاران گفت: اینترنت اشیا وابسته به هوش مصنوعی است و بیش از هر چیزی ما نیاز به توسعه یک مفهوم فرهنگی داریم.

 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری افزود: متاسفانه در همه جای دنیا و در ایران سیستم های دولتی وابسته به هوش مصنوعی نیستند و بدنه چاقی دارند؛ بنده توصیه می کنم کسانی که در اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نقش دارند، بازار اصلی را در بخش خصوصی بگیرند.

 

وی تصریح کرد: نمی توانیم انتظار داشته باشیم دولت جلوتر از بخش خصوصی وارد عرصه هوشمندسازی شود بلکه بخش خصوصی بازار فوق العاده ای دارد و ما چندین میلیون ساختمان داریم که می توانیم به هوشمندسازی آنها فکر کنیم.

 

ستاری تصریح کرد: باید شهرداری ها در هوشمندسازی در خط مقدم باشند. اگر مردم پشت تکنولوژی بایستند کسی جرات مبارزه با آن را ندارد. 

 

وی با بیان اینکه هوشمندسازی ساختمان ها دارای اهمیت است که باید اتفاق بیفتد، گفت: باید در عرصه های مختلف همانند کشاورزی و دامپروری به هوشمندسازی نیز فکر کنیم و کشاورزان و دامپروران را با این مسئله آشنا کنیم تا فرهنگ سازی شود.

 

وی با انتقاد از عدم هوش مصنوعی در راه های کشور گفت: یکی از چالش های ما راه و شهرسازی است که ضوابط شرکت های دانش بنیان را نمی پذیرند و بیشتر دوست دارند به صورت فیزیکی کار کنند تا از هوش مصنوعی استفاده کنند.

 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: در فعالیت های ICP‌ هیچ قانونی وجود ندارد؛ به همین دلیل می توانند به راحتی سرکوب کنند چون قوانین سنتی نوشته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید هوش مصنوعی را فرهنگ سازی کنیم، تصریح کرد: باید در تمام بخش ها از هوشمندسازی استفاده کنیم و شهرداری می تواند موتور محرک باشد.

 

وی یادآور شد: مردم اگر پشت تکنولوژی بایستند، آن توسعه می یابد؛ برای نمونه مردم از تاکسی های اینترنتی حمایت کردند و به همین دلیل توسعه پیدا کرد.

کد خبر 1028013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha