۲ روستای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مجید صفایی» امروز (۲۸ بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام بزرگ حاصل تلاش چندین ماهه مجموعه کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان بود، اظهار کرد: برای ثبت این اقدام بزرگ چندین بار همراه با مسئولان استانی و کشوری از نزدیک قابلیت های این دو روستا بررسی شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد دو روستای ثبت شده ملی در استان را قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و گفت: در کنار این دو روستای تاریخی، آثار دیگری از جمله محوطه کاروان سرای روستای چم کره در تنگ سرخ شهرستان بویراحمد، قلعه بندی در روستای ضرغام آباد شهرستان کهگیلویه و محوطه هراری آب کاسه در روستای فیلگاه شهرستان کهگیلویه نیز ثبت ملی شده است.

 

وی ادامه داد:  با قرار گرفتن این روستاها در فهرست آثار ملی، زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می شود.

 

صفایی یادآور شد: شناسایی قابلیت های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روستاهای استان از برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته بازدید های میدانی همراه با تیم کارشناسی این اداره کل و مسئولان استانی از روستاها گردشگری استان به منظور شناسایی ظرفیت ها صورت می گیرد.

کد خبر 1028088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha