پیش نویس لایحه ضد اسلامی در فرانسه به تصویب رسید

نمایندگان در مجلس عوام فرانسه با رای اکثریت قانونی را تصویب کردند که می تواند نظارت بر مساجد ، مدارس و باشگاه های ورزشی را تقویت کند تا بر اساس ادعای آنها فرانسه را از خطر اسلام گرایان حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آسوشیتدپرس»، نمایندگان مجلس در مجلس عوام فرانسه با رای اکثریت ، قانونی را تصویب کردند که می تواند نظارت بر مساجد ، مدارس و باشگاه های ورزشی را تقویت کند تا بر اساس ادعای آنها فرانسه را از خطر اسلام گرایان حفظ کند و احترام به ارزش های فرانسه را تقویت کند .

 

پس از دو هفته بحث و جدال ، رای گیری در مجلس شورای ملی اولین مانع اساسی برای تصویب این قانون بود که مدتهاست که در دست تهیه است اما در نهایت این لایحه با 65 رای ممتنع و 347 رای مثبت در برابر 151 رای منفی به تصویب رسید.

 

این لایحه گسترده  تحت عنوان «حمایت از احترام به اصول جمهوری»  ، بیشتر جنبه های زندگی فرانسه را شامل می شود.

 

 لایحه ای که در مجلس عوام به تصویب رسیده است از سوی برخی از مسلمانان ، قانونگذاران و دیگران که می ترسند دولت در آزادی های اساسی نفوذ کرده و انگشت خود را به سمت اسلام نشانه بگیرد  به شدت مورد مناقشه قرار گرفته است.

 

این لایحه برای مبارزه با به اصطلاح «جدایی طلبی اسلام گرایانه» توسط امانوئل مکرون در  روز دوم اکتبر ارائه شد و پس از کشته شدن معلم تاریخ فرانسوی در خارج از پاریس در ماه اکتبر و فوریت بیشتری پیدا کرد.

 

 پیش نویس این قانون مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا جامعه مسلمانان را هدف قرار داده و تقریباً در هر جنبه از زندگی آنها محدودیت هایی ایجاد می کند.

 

 این لایحه زمینه مداخله در امور مساجد و انجمن های مسئول اداره مساجد و همچنین کنترل امور مالی انجمن ها و سازمان های غیر دولتی متعلق به مسلمانان را فراهم می کند.

کد خبر 1028387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha