علما و روحانیون برای نزدیک شدن مذاهب اسلامی و جلوگیری از تفرقه تلاش کنند

ماموستا رستمی گفت: علما و روحانیون باید با تلاش بیشتر برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی فعالیت کنند چرا که همه ما پیرو یک دین، یک اصول و یک مکتب هستیم و جای اختلاف نباید وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج(29 بهمن ماه) در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی و نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، اخوت و برادری است و زمان آن رسیده که سران ممالک اسلامی و علمای اسلام و حتی سران جهان با تفکر عمیق و نگاه و بصیرت واقعی مسائل را پیگیری کنند و به ذلت کشاندن ملت‌ها و لشکرکشی‌ها در کشورهای دیگر و به غارت بردن آنها باید تمام شود.

 

وی با بیان اینکه باید با تلاش بیشتر برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی کار کنیم، افزود: همه ما پیرو یک دین، یک اصول و یک مکتب هستیم و جای اختلاف نباید وجود داشته باشد.

 

امام جمعه سنندج اعلام کرد: اگر مذاهب متعددی داریم باید یک هدف واحد داشته باشیم و آن هم اسلام است که مذاهب در آن به ستیز نمی‌پردازند بلکه برای دعوت به حق به شیوه برادرانه به یکدیگر کمک می‌کنند و ما هم نیازمند آن هستیم که به روند جدایی و اختلاف بین مذاهب پایان دهیم.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: دین اسلام دارای نقص و عیب نیست و از همه اقشار و جوامع دفاع و پشتیبانی کرده است و قرآن کریم می‌فرماید یکی از دلایل آفرینش انسان‌ها آشنایی آنها با همدیگر است و باید قرآن را سرلوحه خود قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم تا روز قیامت بردوام است، افزود: این مکتب سعادتمند جامعه بشریت است که بعد از پیامبران، علما حامی این مکتب هستند و این نقش اساسی علما و روحانیون را در حفظ مکتب اسلام می رساند.

 

ماموستا رستمی اعلام کرد: دو طیف شیعه و سنی در کمال اخوت و برادری در کنار هم زندگی میکنند و این برای ممالک جهان اسلام الگو است و ایران مرکز صلح و دوستی برای جهان اسلام است ما پیرو یک برنامه هستیم که ریشه در زمین و شاخه آن در آسمان تنیده است.

 

امام جمعه سنندج با اشاره به رسالت خطیر علما بیان کرد: حافظ وحدت جهان اسلام بعد از پیامبران علما هستند که جامعه را به وحدت، اخوت، برادری، عرفان، مسائل معنوی و دوری از منکرات دعوت می‌کنند و این نشان می‌دهد که رسالت علما سنگین است و امانت برداری علما همچون انبیا گران و سنگین است.

کد خبر 1028497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha