پرداخت ۴۵ میلیارد تومان هزینه بستری بیماران کرونایی در گلستان

کمانگری گفت: بیمه سلامت از ابتدای اسفند پارسال تا اول بهمن امسال، ۴۵ میلیارد تومان هزینه بستری بیماران کرونایی را پرداخت کرده است.

«مهرداد کمانگری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان گلستان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: اگر این بیمه شدگان نیاز به بستری در بیمارستان ها داشته باشند 90 درصد هزینه بستری با تعرفه دولتی از تعهدات بیمه سلامت است و در بخش سرپایی 70 درصد هزینه ها پرداخت می شود.

 

وی تاکید کرد: اگر هر کدام از شهروندان استان فاقد بیمه هستند می توانند به دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه سلامت مراجعه کنند و بیمه شوند.

 

کمانگری خاطرنشان کرد: بیمه رایگان بیمه سلامت تا پایان سال برقرار است و اگر افراد فاقد بیمه دچار بیماری شدند بیمه سرتخت دوباره راه اندازی شده است.

 

وی در خصوص خدمات بیمه سلامت به بیماران کرونایی، اظهارداشت: تمامی خدمات بستری بیماران کرونایی شامل؛ 90 درصد هزینه بیماران کرونایی از جمله داروهای گران قیمت تحت پوشش بیمه سلامت است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: در بخش سرپایی نیز تا 70 درصد هزینه های سرپایی از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند پارسال تا اول بهمن امسال نزدیک به 9 هزار پرونده بستری بیماران کرونایی داشتیم، گفت: متوسط هزینه هر فرد 5 میلیون تومان است و در این مدت 45 میلیارد تومان هزینه بستری بیماران کرونایی پرداخت شده که از این مبلغ 15 میلیارد هزینه دارویی بوده است.

 

کمانگری افزود: اگر بیمه شدگان دچار بیماری شدند هیچ دغدغه ای نداشته باشند و بیمه سلامت حامی آنها خواهد بود.

 

 

کد خبر 1028520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha