تایید ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تایید ۲ مورد تست کرونای جهش یافته انگلیسی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « محمد کریمیان» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این دو بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی، یک خانم باردار و همسرش ساکن شهرستان دهلران هستند که تست‌های گرفته شده از آنان به مرکز کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه سرعت انتشار این ویروس  بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به تایید وجود ویروس جدید جهش یافته انگلیسی در استان، امکان انتشار آن در کل استان وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از مردم تقاضا داریم که برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس جهش یافته و خطرناک، پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

 

 کریمیان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی، یادآورشد: این ویروس بسیار خطرناک است و سرعت انتشار بالایی دارد و مرگ و میر آن هم بالاتر است.

 

وی بیان کرد: استان خوزستان همسایه جنوبی استانمان در حال حاضر شرایط مناسبی ندارد و در وضعیت بحران قرار گرفته است، با توجه به همجواری آن با شهرستان‌های جنوبی استان، وضعیت کرونا و افزایش شمار مبتلایان در این استان به عنوان یک چالش پیش روی ما قرار دارد.

کد خبر 1028526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha