بهره وری استان گلستان تنها ۰.۴ درصد کشور است

میرزایی گفت: با وجود اینکه گلستان ۲.۴ مساحت کشور را دارد بهره وری این استان تنها ۰.۴ درصد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت اله میرزایی» عصر امروز (چهارشنبه 29 بهمن) در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گلستان اظهار کرد: با وجود ویژگی زیاد استان گلستان با محدودیت هایی رو به رو است از جمله محدودیت ها برای سرمایه گذاری زمین است، تامین آب و برق در مناطق شمالی استان برای انتقال سرمایه گذاری های آینده نیز ضروری است.

 

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بخش بزرگی از استان گلستان شاهد محدودیت های آنتن تلفن و اینترنت هستیم و نیاز است که از وزیر ارتباطات در استان دعوت شود و در این خصوص برنامه ریزی صورت بگیرد.

 

میزایی بابیان اینکه یکی از محدودیت های استان گلستان کشاورزی سنتی است، افزود: سنتی بودن کشاورزی نرخ بهره وری را پایین نگه داشته است و با وجود اینکه بخش کشاورزی 44 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده ولی تنها 24 درصد بهره وری را در بخش کشاورزی  استان شاهد هستیم.

 

وی افزود: باید برای جایگزینی دام اصلاح شده، توسعه گلخانه، معرفی ارقام جدید زراعی و غیره در بخش کشاورزی اقدام شود.

 

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکیدکرد: با وجود منابع بزرگ تنها 50 هکتار کشت گلخانه ای در استان وجود دارد و این در حالی است که در منطقه کویری یزد دو هزار و 500 هکتار کشت گلخانه ای شاهد هستیم.

 

میرزایی افزود: اجازه ندهید صنایع آلاینده مثل پتروشیمی که دردی را در استان دوا نمی کند گسترش یابد و باید صنایع تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی در استان توسعه دهیم که گره اشتغال این استان را نیز باز می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گلستان 2.4 مساحت کشور را دارد  بهره وری استان گلستان تنها 0.4 است که این مهم نشان می دهد باید در حوزه افزایش بهره برداری استان برنامه ریزی کرد.

 

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: با تدابیر دولت 400 هزار خانواده روستایی می توانند از بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به صورت رایگان بهره مند شوند.

 

کد خبر 1028587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha