انتقاد از عملکرد شهردار و بودجه پیشنهادی شهرداری رشت

انتقاد از عملکرد شهردار رشت و بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ موضوع نطق اعضا در جلسه امروز شورای شهر بود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسماعیل حاجی پور» در نطق ابتدای یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر که ظهر امروز، چهارشنبه(۲۹بهمن) برگزار شد، با بازپخش تصاویر وعده های شهردار در زمان انتخاب، وی را به تعامل با شورا دعوت کرد.
 
 
این عضو شورا با بیان اینکه از شهردار انتظار نمی رفت که با وجود شعار شایسته سالاری، برخی افراد با سوء سابقه را در مسئولیت های مدیریتی منصوب کند اظهار کرد: هرچند بنا بر قانون، شورا نمی تواند دخالتی در عزل و نصب مدیران شهرداری از خود نشان دهد اما مشاوره با شورا و استفاده از نظرات اعضا می تواند بهترین کمک برای شهردار در شناخت مدیران و انتصاب آن ها باشد.
 
حاجی پور با انتقاد از تحقق نیافتن پروژه های اولویت داری که شهردار در زمان انتخاب به شورا وعده داده بود افزود: انتخاب شهردار بومی برای سرعت بخشی و مسئولیت پذیری بیشتر وی برای انجام پروژه ها بوده است.
 
عضو شورا تاکید کرد: شهردار بومی باید بتواند به خاطر مصلحت و منافع شهر و شهروندان از منویات شخصی بگذرد و تعامل بهتر و بیشتری با مسئولان استان و دستگاه های بالادستی برقرار کند.
 
وی شهردار را به مشورت و تعامل بیشتر با شورا فراخواند و خواستار مسئولیت پذیری بیشتر شهردار در امور و اجرای پروژه ها شد.
 
 
 
*رشد بی سابقه هزینه های جاری در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت
عضو دیگر شورا هم با اشاره به بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی شهرداری که به شورا پیشنهاد شده، شاهد رشد ۵۸ درصدی هزینه های جاری نسبت به بودجه ی سال ۹۹ هستیم.
 
«امیرحسین علوی» با انتقاد از اختصاص ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیارد تومان از بودجه به هزینه های جاری افزود: چنین حجم اختصاص یافته بودجه به هزینه های جاری، تاکنون در بودجه های شهرداری سابقه نداشته است.
 
به گفته رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا تراز بخش عمرانی به جاری در بودجه  سال آینده ی شهرداری، ۴۰ به ۶۰ درصد است.
 
علوی با اشاره به جزئیات بودجه و عدم همخوانی بودجه سال آینده اظهار کرد: مدیریت شهری اجازه ندارد از مردم پول بگیرد تا شهرداری را اداره کند.
 
وی ادامه داد: آنچه که از بودجه سال آینده انتظار می رفت برای شورا تحقق نیافته و شاهد عدم همخوانی جدی بین تامین منابع و مصارف هستیم.
 
 
* بودجه شهرداری ساختار ندارد
با تایید این سخنان، رییس شورا هم با بیان اینکه در بودجه شهرداری، ساختار وجود ندارد گفت: سالها بودجه شهرداری بدون ساختار تنظیم شده و در آن از هزینه به درآمد تاکید شده است.
 
«احمد رمضانپور نرگسی» افزود: بودجه باید ساختارمند تنظیم و از درآمد به هزینه نوشته شود.
 
وی تاکید کرد: شورای پنجم یکبار برای همیشه باید این شهامت را به خرج دهد تا بودجه ای ساختارمند تصویب شود و برای سال های آینده به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد.
 
در ادامه این جلسه، طرح ها و لوایح مطرح و اعلام وصول شد.‌ یکی از لوایح ارسالی شهرداری که محل بحث اعضا قرار گرفت، دوفوریت بخشودگی صد درصد در بخش فرهنگی (مشمول جایزه تشویقی) و ۵۰ درصد کل عوارض در بخش تجاری به صاحبان سینما انقلاب بود که پس از اظهارنظر مخالفان و موافقان رای نیاورد و به صورت یک فوریت به کمیسیون های مربوطه برای تصمیم‌گیری ارجاع داده شد. همچنین اعضا، لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی های درون شهری در سال آینده را هم به کمیسیون های مربوطه ارجاع دادند.
کد خبر 1028632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha