احتمال شیوع کرونای جهش یافته در استان

یزدان پناه گفت: در صورت تدام سفر به استان خورستان احتمال شیوع کرونایی جهش یافته در کهگیلویه و بویراحمد محتمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز چهارشنبه (۲۹ بهمن) «پرویز یزدان پناه» گفت: هم اکنون ۱۴۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۴ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با بیان اینکه در سه روز گذشته مورد فوتی کرونایی در استان نبوده است افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۴ هزار و ۳۱۰ نفر گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه از هزار و ۴۰۸ نمونه دریافت شده در ۲۴ ساعته گذشته حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند ادامه داد: بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، بهمئی و دنا بوده است.

 

یزدان پناه از شیوع احتمالی کرونای جهش یافته در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با توجه به هم مرزی شهرستانهای گرمسیری استان با استان خوزستان و مراودات و سفر‌های مردمی هم استانی‌ها به شهر‌های این استان احتمال شیوع کرونایی جهش یافته در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

 

وی افزود: در صورت شیوع این نوع ویروس بیماری کرونا در استان خیز آن طولانی و تعداد فوتی ها نیز افزایش پیدا می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مهمترین راه  جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته در استان را خودداری مردم از سفر به شهر‌های استان خوزستان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع کرونای جهش یافته در استان های همجوار و احتمال انتقال این بیماری به استان، شهروندان هشدار‌های مسئولان را جدی گرفته و دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند .

 
کد خبر 1028665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha