محتواسازی آموزشی در فضای مجازی یکی از مهمترین دغدغه های معلمان است

حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت توجه به فرصت های فضای مجازی برای تربیت و آموزش دانش آموزان در شرایط کرونا گفت: محتواسازی آموزشی در فضای مجازی یکی از مهمترین مسائل پیش روی معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « محسن حاجی میرزایی» طی همایش ویدئو کنفرانس استان البرز که چهارشنبه 29 بهمن با مدیران مدارس کشور در بستر فضای شبکه شاد برگزار شد گفت: معمان در فضای مجازی مهارت های خود را باید افزایش دهند و متناسب با جریان علم روز حرکت کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: محتواسازی آموزشی یکی از مهمترین مسائلی است که معلمان امروزه در شرایط کرونا و گسترش آموزش در فضای مجازی با آن روبه رو هستند.

 

وی با اشاره به ضرورت همراه مدیران و معلمان مدارس با خانواده در شرایط استفاده دانش آموزان از فضای مجازی بیان کرد: طی روز بیش از 700 هزار ارتباط برخط در فضای مجازی میان خانواده ها و معملمان برقرار می شود که به واقع یک فرصت در شرایط کرونا است.

 

وی اظهار کرد: فضای مجازی تهدیدها و فرصت هایی دارد که امروزه با توجه به همه تهدیدهای آن، شاهد بروز فرصت هایی هستیم که یکی از آن ها گسترده شدن فضای آموزشی است.

 

حاجی میرزایی اظهار کرد: مدیریت مدارس یکی از مشاغل مهم و اساسی است که باید با درایت و مدیریت شایسته در شرایط کنونی جامعه بستر ارتباط سازنده و منسجم مدرسه، دانش آموز، معلمان و خانواده را ایجاد نماید.

 

به گفته وی، مدیریت مدرسه و دانش آموزان با فرهنگ های مختلف و ارتباط با خانواده ها با در نظر گرفتن رشد فیزیکی و علمی بچه ها در فضای تحصیل یکی از مسائل محوری است که مدیران باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: یکی از الزامات و راهکارهای موثری برای مدیران مدارس در جهت تقویت انگاره ها و روند مدیریتی مدارس، بهره مندی از مفاهیم جامعه شناختی، روانشناسی، امور تربیتی و مدیریت آموزشی است.

 

حاجی میرزایی توضیح داد: امورزه مدرسه پژوهی به عنوان یک امر توصیه شده در نظام آموزشی است که در راستای آن مدرسه به عنوان کانون پژوهش تبدیل به موضوع و سوژه پژوهش است.

 

وی ادامه داد: مدیران مدارس با نگاه میدانی و مشاهداتی با توجه به مدرسه پژوهی نسبت به ارائه بهترین روش های آموزشی و تربیتی توجه می کنند.

 

حاجی میرزایی استفاده از شرایط پیش آمده از بیماری کرونا را یک فرصت برای ارتقاء و بهره مندی از فضای مجازی ویژه معلمان و داشن آموزان خواند و بیان کرد: یکی از مهمترین درس های شیوع بیماری کرونا احساس مسئولیت نسبت به سلامت یکدیگر به ویژه سرمایه های انسانی فردای کشور است. 

 

در پایان وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هزینه صرف شده در آموزش و پرورش 80 هزار میلیارد تومان برای آموزش 15 و نیم میلیون دانش آموز است.

 

 

کد خبر 1028671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha