از فعالیت  ۳۴ موسسه قرآنی و جامعه القرآن تا نام نویسی بیش از ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآنی

خوب پور گفت: هم اکنون ۲۳ موسسه قرآنی و ۱۱ شعبه جامعه القرآن در شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «جان محمد خوب پور» در حاشیه آئین اهدای کارت هنری به هنرمندان، اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در مسابقات قرآن و عترت نام نویسی کرده اند.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمان این مسابقات نیمه نخست اسفند ماه امسال برنامه ریزی شده، گفت: این مسابقات برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۱۳ رشته شامل، حفظ، تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه برگزار می شود.

 

خوب پور ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های حفظ جزء ۳۰، حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره و در بخش معارفی نیز در رشته حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه و آشنایی با سبک زندگانی معصومین (ع) برگزار خواهد شد.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امسال ۱۰ جشنواره حوزه قرآن و عترت همزمان با دهه قجر انقلاب اسلامی در استان برگزار شده است.

 

وی میزان استقبال از این مسابقات را خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب با حضور ۳۷۰ نفر یکی از این برنامه ها بود که برگزار شد.

 

خوب پور گفت: همچنین در هفته قرآن و عترت ۱۶ جشنواره با موضوعات هنری و قرآنی در استان برگزار شده است.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۳ موسسه قرآنی و ۱۱ شعبه جامعه القرآن در شهرستان های مختلف استان فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه مجوز این موسسه ها در بخش های قرآن و عترت است، تاکید کرد: این مراکز در رشته هایی مانند روخوانی، روان خوانی، تجوید، حفظ، مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فعالیت می کنند.

کد خبر 1028757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha