انتقاد رهبران مذهبی از تصویب پیش نویس لایحه ضد اسلامی در فرانسه

رهبران مذهبی فرانسه انتقادات خود را از تصویب پیش نویس قانون برای نظارت بر جوامع دینی که آزادی های آنها را محدود می کند،اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thetablet»، رهبران مذهبی فرانسه انتقادات خود را از تصویب پیش نویس قانون برای نظارت بر جوامع دینی که آزادی های آنها را محدود می کند،اعلام کردند.

 

رهبران مذهبی فرانسه با انجمن كلیساهای اروپایی همراه شدند و اعلام کردند كه قانون جدید یک فرهنگ واقعی ظن علیه جوامع مذهبی ایجاد می كند.

 

پیش نویس این قانون کنترل بر مذاهب و جوامع دینی به ویژه جامعه اسلامی را تشدید می كند و رهبران دینی را ملزم به بیعت با ارزش های به اصطلاح دموكراتیک فرانسه می کند.

 

این لایحه در حال انتقال از طریق پارلمان فرانسه است و به زودی به قانون تبدیل می شود.

 

این اقدام با هدف سکوت مبلغین مسلمان موجب نگرانی سایر جوامع دینی و مذهبی نیز شده است.

 

«والنتین زوبر» ، مورخ فرانسوی در این باره گفت: این خطر وجود دارد که دولت به خود این حق را بدهد که قوانین خاص مذهبی را برای عموم تعریف کند ، موضوعی که میراث تاریخی ما را نقض می کند.

 

نگرانی دیگر این است که این قانون باعث می شود بخشداران محلی مرتبا بررسی کنند که آیا گروه های مذهبی قوانین سختگیرانه تری در مورد تامین مالی خارجی و استفاده از وجوه را رعایت می کنند یا خیر. این امر به منظور کاهش تاثیر دولت های مسلمان بر مساجد فرانسه است.

 

اما  همانطور که معمولاا در فرانسه اتفاق می افتد ، مقامات سکولار معمولا قوانینی را وضع می کنند که متناسب با سایر جوامع اعتقادی نیست.

کد خبر 1028817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha