بیش از ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر آستارا پرداخت شد

تشرینی گفت: ۴۶۰ میلیون تومان تسهیلات جبران خسارت های ناشی از کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آستارا پرداخت شد.

«شاپور تشرینی» امروز(پنجشنبه، ۳۰ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به حمایت های تسهیلاتی وزارت ارشاد از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد به منظور جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کووید ۱۹ به صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای تسهیلاتی در نظر گرفت به طوری که افراد با مراجعه به سامانه کارا از تسهیلات استفاده کردند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه در این شهرستان ۶۰ نفر برای بهره مندی از تسهیلات در این سامانه ثبت نام کردند، افزود: صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای دریافت این تسهیلات به بانک هایی همچون ملی، تجارت، رفاه کارگران و صادرات معرفی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۶۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه کرونا توسط بانک‌های عامل به آنها پرداخت شد، تصریح کرد: این تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد به هنرمندان پرداخت شد.

 

تشرینی گفت: به ۵۰ نفر تسهیلات ۶ میلیون تومانی و به ۱۰ نفر نیز تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی پرداخت شد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از درآمد ثابت و امنیت شغلی بی بهره هستند، افزود: وضعیت موجود، موجب بیکاری و ایجاد مشکلات معیشتی برای آنان شده و انتظار از دولت و مسئولان ذیربط این است حمایت ویژه ای از این قشر داشته باشند.

 

تشرینی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هنرمند آستارایی در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ساماندهی شده اند.

 

کد خبر 1028826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha