بزرگداشت عالمان دینی  تجلیل از جایگاه علم ، دانش و همه خوبی هاست

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان مهد عارفان و عالمان دینی است، گفت: تجلیل از مقام و جایگاه علمای دینی تکلیف است چرا که تجلیل از جایگاه علم، دانش و همه خوبی هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «سیدسعید شاهرخی» صبح امروز (30 بهمن) در آئین بزرگداشت فاضل عارف آیت الله سیدرضا فاضلیان در سالن اجتماعات مجتمع بوعلی سینای همدان گفت: تجلیل از مقام و جایگاه علمای دینی تکلیف است چرا که تجلیل از جایگاه علم، دانش و فقها است

 

استاندار همدان افزود:  بنده در دورانی که در محضر ایشان بودم ویژگی های برجسته ایشان از هر نظر یک دانشگاه برای علم آموزی بود و این عالم بزرگ در عمل پایبند به اصول و ارزش های دینی و اسلامی بود.

 

شاهرخی افزود: حضرت امام خمینی (ره) جمله بسیار عمیق و تاثیرگذاری دارد با این مضمون که« اعمالی که انجام می دهید خالص برای خدا باشد» و آیت الله فاضلیان مصداق عینی این کلام بود و این رفتار با اخلاص او بر دل همگان می نشست و همه را جذب می کرد.

 

استاندار همدان مردمی بودن را از دیگر ویژگی های این شخصیت فرزانه برشمرد و گفت: آیت الله فاضلیان با پیر و جوان و همه قشرها ارتباط نزدیکی داشت زیرا برخورد نگاه و بیانش برای رضای خدا بود.

 

وی به پاسداشت و نکوداشت علما و مفاخر در دوران حیاتشان تاکید کرد و گفت: باید سعی کنیم در طول دوران زندگی از شخصیت های برجسته دینی و فرهنگی قدردانی کنیم.

 

گفتنی است،  آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

 

ایشان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

 

آیت الله سیدرضا فاضلیان  پنجم آبان ۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

کد خبر 1028844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha