مکتب‌خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی گشایش یافت

مکتب‌خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمارت جهانی اکبریه بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مکتب‌خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی طی مراسمی با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند گشایش یافت.

 

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم، ضمن قدردانی از همکاری های اداره کل میراث فرهنگی برای اختصاص دادن بخشی از باغ جهانی اکبریه به این مکتب‌خانه، عنوان کرد: بستری برای فعالیت و احیای هنرهای بومی و خصوصا موسیقی نواحی و مقامی استان فراهم شده است.

 

وی با اشاره به این که برای حفظ نواهای موسیقی خراسان جنوبی و گسترش آن در بین علاقه مندان و جوانان، تلاش های بسیاری صورت گرفته است، ادامه داد: خوشبختانه قدم اولیه برای تحقق این منظور، برداشته شده و نیاز به حمایت های گسترده تر و فضاهای وسیع تری نیز دارد.


نبی زاده از بخش های مختلف همچون استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارتخانه تقاضای همکاری ویژه برای توسعه این مجموعه را داشت و افزود: این هنرها با قدمتی طولانی در زندگی ما فعال بوده و میراث گرانبهای اجداد ما هستند که باید حفظ شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی که با هجوم بخش های فرهنگی غیر ایرانی مواجه هستیم، اولویت حمایت از هنرهای بومی و نواهای مقامی و سنتی است.

کد خبر 1029001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha