مسئله محیط زیست در کشور ما بحرانی است

قاضی زاده هاشمی گفت: مسئله محیط زیست با توجه به نوع آب و هوا و نوع اقلیمی که در سرزمین ما است بحرانی است چون ما در کمربند خشکی زمین و در کمربند زلزله قرار گرفتیم به ما هشدار می دهد که به سرعت در حوزه مسائل زیست محیطی اقدامات قوی و قدرتمند انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، امروز جمعه (1 اسفند) در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب لوکال چهل‌بازه ضمن تشکر از مدیریت شهری، از اقدامات بسیار خوب و موثر اعضای شورای شهر و شهرداری و توجه آنها به مسائل بنیادی تشکر کرد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بشر یک زندگی اجتماعی دارد و انسان موجودی است که نیازهای مادی و معنوی خود را در بستر ارتباط با دیگران تامین می نماید؛ گفت: در چند صد سال گذشته تغییر در نگاه فلسفی انسان به عالم شکل گرفته و آن فردگرایی است. بشر گذشته خود را عاقل و دارای درک و فهم می دانست زندگی خود را با عالم و از جمله محیط زیست تطبیق می داد و طبیعت گرا بود.

 

وی ادامه داد: اما انسان امروز همه چیز را برای خود می خواهد و خود را مرکز عالم میداند و می گوید همه چیز باید در استخدام من باشد، چون قدرت، انرژی، تکنولوژی، دانش، منابع مالی و طبیعی در اختیارم است در نهایت طبیعت تا جایی با انسان همراهی می کند بعد از آن طغیان می کند و این تغییرات آب و هوایی نشان از طغیان طبیعت است.

 

قاضی زاده هاشمی در ادامه اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه مردم سالار و مردم پایه است، امام راحل (ره) انگیزه انقلاب اسلامی را رسیدن به یک تمدن مردمی ذکر کردند و همیشه می گفتند:" صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند". لذا مردم باید در همه مسائل اظهار نظر کنند، تصمیم بگیرند و مسئولین نیز خدمتگذاران مردم هستند.

 

وی گریزی به بحث شفافیت آرا که این روزها مطرح شده است؛ گفت: این روزها بحث شفافیت آرا مطرح می شود، شفافیت یک موضوع جامع است و آرا نمایندگان به عنوان وکلای مردم باید علنی شود، به عبارتی مردم وقتی وکیلی انتخاب کردند باید بدانند وکیلشان مطابق نظر آنها عمل می کند یا نه ؟

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در جامعه ای که مردم آن رشید هستند باید از همه موضوعات مطلع باشند تا در موضوعات اظهار نظر دقیق نمایند، باید گفتگوی درست و صحیحی در جامعه شکل گیرد، ما تعداد زیادی انژیو و دانشمند محیط زیست داریم که دغدغه مند هستند و به مسئولین مراجعه و مطالبات خود را ذکر می کنند.

 

وی با بیان اینکه وقتی مردم آگاه باشند و با آنها گفتگو شود، تصمیمات و مطالبات آنها درست است و مدیران را در مسیر درست قرار می دهند؛ اظهار داشت: در هر دوره مردم در انتخابات شرکت می کنند  و به فردی رای می دهند که به خواست آنها نزدیک تر است.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی قوانین زیادی در خصوص محیط زیست گذرانده ایم و هیچ مشکلی در جود ضوابط قانونی برای حفاظت از محیط زیست وجود ندارد و بسیار قوانین پیشرفته ای است و یکی از بیشترین تعهدات قانونی زیست محیطی برای دولت ها در جامعه جهانی مربوط به کشور ما است اما ضعیف ترین اجرا مربوط به کشور ما است. متاسفانه دولتهای ما خود را متعهد به اجرای قانون نمی دانند ما در مورد دفع بهداشتی فاضلاب قانون رسمی و مسئول رسمی داریم ولی در این حوزه مشکلات بسیار زیاد است.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید یکی از اصلی ترین وظایف دولت آینده این باشد که به موضوع هم زیستی صحیح انسان با محیط زیست بپردازد و این قوانین روی زمین مانده را برای اجرا و تحقق در دستور اصلی قرار دهد.

 

وی بیان کرد: مسئله محیط زیست با توجه به نوع آب و هوا و نوع اقلیمی که در سرزمین ما است بحرانی است چون ما در کمربند خشکی زمین و در کمربند زلزله قرار گرفتیم به ما هشدار می دهد که به سرعت در حوزه مسائل زیست محیطی اقدامات قوی و قدرتمند انجام دهیم.

 

قاضی زاده هاشمی گفت:  مردم باید آگاهانه به مسائل زیست محیطی توجه کنند و پیگیر آن باشند. کاهش چشمگیر مشکل کشت صیفی‌جات با فضولات خام با همین پیگیری مردمی و سمن‌ها عملی شد.

 

کد خبر 1029031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha