بیماران بستری کرونایی جنوب غرب خوزستان نسبت به یک ماه گذشته ۵ برابر شدند

جان بابایی با بیان اینکه بیماران بستری کرونایی در جنوب غرب خوزستان نسبت به یک ماه گذشته پنج برابر شدند گفت: در حال حاضر بیمارستان طالقانی آبادان در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «قاسم جان بابایی» امروز (جمعه ۱ اسفند) در حاشیه بازدید از بخش های مختلف بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارش همکاران‌مان و آنچه که در این بیمارستان دیدیم، روند مراجعه به بیمارستان مقداری افزایش داشته و تعداد بستری‌ها نیز نسبت به حدود چهار هفته گذشته پنج برابر شده است.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان آیت‌الله طالقانی با ظرفیت کامل در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی است افزود: بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آبادان، خرمشهر و شادگان در این بیمارستان روند درمان خود را دنبال می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به گزارش پزشکان این بیمارستان بیماران نسبت به قبل مقداری بدحال‌تر هستند و میزان درگیری ریه آنان بیشتر است البته خوشبختانه امروز پزشکان ما با تجربه‌ای که کسب کردند برای درمان با مهارت بیشتری عمل می‌کنند.

 

جان بابایی مراجعه بیشتر مردم به بیمارستان را نشان‌ گر مواجه با ویروسی که شدت بروز علائم آن بیشتر است دانست و تصریح کرد: در اهواز نیز مراجعه از مناطق حاشیه‌نشین بالا رفته ضمن اینکه از کل خوزستان نیز به این مرکز استان برای ادامه درمان مراجعه می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: به نظر می رسد اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت و رفت و آمدها کم شود، جمع‌های خانوادگی وجود نداشته باشد و شرایط قرنطینه در زمان ابتلا به خوبی اجرایی شود می توان این شرایط را در خوزستان کنترل کرد.

 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بستری و زیرساخت آن در خوزستان وجود دارد ابراز کرد: البته ظرفیت درمانی در تمام دنیا محدود است و اگر مقدار بیماران از این هم بیشتر شود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

 

وی به دیگر بیمارستان های معین برای بیماران کرونایی در آبادان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در این شهرستان در کنار بیمارستان آیت‌الله طالقانی، بیمارستان نفت و تامین اجتماعی را نیز داریم و اگر لازم باشد از ظرفیت آنها نیز برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

 

جان بابایی خاطر نشان کرد: مهم این است که بتوانیم با تصمیم‌گیری درست سیکل بیماری را بشکنیم تا چرخه انتقال متوقف شود و بار بیماری پایین بیاید.

 

در ادامه نیز «محمدمهدی گویا» اظهار کرد: متاسفانه موارد ابتلا در خوزستان به ویژه اهواز و آبادان افزایش چشمگیری داشته است و علت حضور ما در این ۲شهرستان این است که وضعیت موجود را بررسی و همچنین شرایط موارد ابتلا، بیماران سرپایی، بیماران بستری و علل اصلی افزایش ابتلا را پیگیری کنیم.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در این سفر همچنین به دنبال مشاهده امکانات، کمبودها و مشکلات هستیم تا بتوانیم از این بحران در خوزستان خارج بشویم افزود: توصیه ما به مردم عزیز خوزستان این است که کماکان به ضوابط بهداشتی فردی پایبند باشند.

 

وی مهم‌ترین راه برای مقابله با کرونا را همچنان پیشگیری از این بیماری با رعایت بهداشت فردی، آداب صحیح تنفسی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها و فاصله‌گیری فردی دانست و تاکید کرد: درست است که واکسن در دسترس قرار گرفته ولی کماکان رعایت بهداشت فردی حرف اول را برای مبارزه با کرونا می‌زند.

 

«شکرالله سلمان زاده» نیز در ادامه این بازدید ها اذعان کرد: تنها راه مبارزه به ویروس کرونا کماکان پیشگیری است و مردم عزیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به شدت و بیش از پیش رعایت کنند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته در منطقه، نیاز نیست مردم هیچ اقدام خاصی را غیر از همان اقدامات قبلی انجام بدهند، در شرایط کنونی نیز مثل گذشته، برگزار نکردن دورهمی‌ها، ماندن در منزل، استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، باید به جد رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه شرایط امروز در منطقه ما قرمز است و شرایط قرمز؛ بحران و اضطرار را نشان می‌دهد تصریح کرد: ظرفیت مرکز اصلی بستری بیماران کرونایی ما تکمیل شده و بیمارستان دوم معین کرونا (بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان) روند بستری مبتلایان را آغاز کرده که امیدواریم با پیشگیری ورودی بیمارستان‌ها را کاهش بدهیم.

 

سلمان زاده به آخرین وضعیت بیماران مبتبلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۵۲ نفر مربوط به آبادان، ۳۴ نفر از خرمشهر و ۹۱ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است. که از این تعداد موارد مثبت جدید ۱۶۸ نفر  در آبادان ۴۶ نفر، خرمشهر ۳۱ نفر و شادگان ۹۱ نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند.

 

وی ادامه داد: طی روز گذشته نیز ۴۱ نفر بستری و ۳۲ نفر بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند و در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان نیز ۱۶۷ نفر است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از فوت یک بیمار مبتلا به رونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و یاد آور شد: متأسفانه از دیروز تا به امروز یک مورد فوتی مثبت در شهرستان شادگان داشته ایم.

 

کد خبر 1029139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha