در نگاه به کار و فرهنگ تولید مشکل داریم/شهرک های صنعتی استان تهران  مشکل نیروی کار دارند

فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات سید الشهدا (ع) استان تهران گفت: در نگاه به کار و فرهنگ تولید مشکل داریم، شهرک های صنعتی استان تهران مشکل نیروی کار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، همزمان با اولین روز اسفند ماه، سرهنگ مهدی علمدار فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات سید الشهدا (ع) استان تهران در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان ورامین در خصوص وظایف بسیج کارگران و کارخانجات گفت:‌اصل ماموریت ما بحث حمایت از تولید داخلی، فرهنگ کار و استفاده از کالای داخلی و موضوع رفع موانع تولید از جمله وظایف ما است.

علمدار با انتقاد از وجود موانع در راه تولید اظهار داشت: متاسفانه بعضی موانع در راه تولید باعث شده است که تولید کنندگان فراری شوند، دشمن نمی خواهد پیش رفت ما را ببیند و رو به جنگ اقتصادی رو آورده است، کشور در حال جنگ اقتصادی است و دشمن با تمام ظرفیت برای به زانو در آوردن ما به میدان آمده است، در فضای رسانه و مجازی به دروغ به جوان خوراک می دهند.

وی ظرفیت رسانه ها را برای تبلیغات کالاها و تولیدات ایرانی بالا  دانست و تصریح کرد:‌ ظرفیت رسانه ها و رسانه ملی در تبلیغات کالای ایرانی بسیار زیاد است و  در این خصوص توجه خوبی جهت معرفی تولیدات به مردم و تشویق مردم جهت استفاده از تولید کنندگان شده است که جای تقدیر دارد.

فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات سید الشهدا(ع) استان تهران بیان کرد: حضور مسئولین در شهرک های صنعتی و آشنایی با موانع تولید و هدایت موضوع رفع موانع تولید جهت برطرف شدن در جلسات و حل آنها، قوت قلب برای تولید کنندگان است  البته بعضی ها هم از پشت میز خود تکان نمی خورند راه نجات کشور را بعضی ها در بیرون می دانند در حالیکه خیلی از این کشورها مشکلات عدیده مالی و اجتماعی دارند اما اگر به درون و سیاست اقتصاد مقاومتی پیش بگیریم پیروز خواهیم شد.

سرهنگ علمدار با اشاره به شرایط کرونا در یکسال گذشته و کارهای انجام شده نیز گفت:‌ در یکسال گذشته و شرایط سخت کرونا خدمات خوبی برای شهرک های صنعتی اقدام شد از جمله  ضد عفونی کردن کارگاه ها و واحدها تولیدی، تهیه  بسته های معیشتی برای کارگران  و جهت نشاط کارگری و کارفرمایی مسابقات فرهنگی  و  ورزشی انجام شد و جهت افزایش آگاهی کارگران  از مسائل حقوقی مشاوره های حقوقی و  خانوادگی بصورت رایگان نیز ارائه شده است.

وی شش عامل برای رشد اقتصادی ایران را دانست و عنوان کرد:شش عامل مهم که برای رشد اقتصادی مهم است در ایران است ، شامل نیروی انسانی کارآمد، علم آموزی و داشتن تکنولوژی به روز، مواد اولیه و ذخایز غنی، انرژی های پاک  شامل باد دریا کویر نیروگاه هسته‌ای، نفت و گاز و...  جمعیت زیاد و  بازار مصرف آن  و سرمایه خوب است که همه این ارکان را داریم و فقط سوء مدیریت است که نمی تواند از اینها بهترین بهره را برای رشد اقتصادی بکار گیرد.

سرهنگ علمدار اظهار داشت:‌ در نگاه به کار و فرهنگ تولید مشکل داریم،بنده در تمامی شهرک های صنعتی استان تهران حضور یافته ام و این  شهرک های صنعتی جملگی مشکل نیروی کار دارند و باید برای فرهنگ کار تدبیری شود و عزیزان بدانند همه کارها اداری نیست و خط تولید کشور هم به حضور جوانان فنی و پرتلاش کشور نیاز دارد.

وی در پایان با تشکر از امام جمعه موقت ورامین در خصوص حمایت از تولید گفت:در حمایت از تولید داخل و رفع موانع آن و سرکشی به کارگران عرصه جنگ اقتصادی ‌یکی از جهادی ترین مدیران استان تهران، حجه الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین است و بنده آگاه می باشم که با حمایت این مقام دلسوز چندین واحد تولیدی احیا و راه اندازی مجدد شده است

کد خبر 1029149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha