امت واحده اهل تعصبات نیستند

امام جمعه زابل گفت: امت واحده یعنی مردمانی که با مذاهب مختلف زیر یک چتر جمع می شوند، از تعصبات به دور و اهل تعصبات نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل بیان داشت: یکی از مسائل مهم در قانون اساسی جمهوری اسلامی، موضوع امت واحده است که در ماده دوم و یازدهم از قانون اساسی آمده و  از ابداعات قرآن کریم است.

 

امام جمعه زابل ادامه داد: امت واحده هدف، جهت ، سرنوشت و دشمن و حرکت مشترک دارد امت واحده یعنی اینکه یک شخصی که مسلمان است ورای مذهب ، ورای انگیزه فقهی و مذاق فقهی تکالیف و حقوقی دارد. نظام اسلامی درباره امنیت او مکلف است که به او خدمات برساند.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: همان گونه ای که امنیت،آّبرو و خون یک شیعه مهم هست، بدون کوچکترین فرقی به همان اندازه امنیت یک نفر از اهل سنت مهم است، این حقی است که امت واحده دارند.

 


وی افزود: امت واحده یعنی مردمانی که با مذاهب مختلف زیر یک چتر جمع می شوند، از تعصبات به دور و اهل تعصبات نیستند.

 


امام جمعه زابل یادآور شد: جمهوری اسلامی تکلیف و وظیفه دارد زمینه تحقق امت اسلامی در جهان را فراهم کند.

 

عزیزی  با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در تامین بهداشت، آموزش و امنیت هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیست، گفت: امت واحده یک نعمت است و همه ما باید قدردان نظام باشیم و همه باید سر سفره این نظام شاکر و شان این نظام را حفظ کنند.

کد خبر 1029168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha